آخرین مقالات

آخرین محصولات

راهنمای خرید کفش مناسب و رهایی از کمردرد

پوشیدن کفش نامناسب یکی از علل مهم در بروز کمر درد است،پوشیدن کفش نامناسب نه تنها باعث بروز کمر درد در شما می گردد بلکه مشکلات زیادی برای شما به بار می آورد، از این رو توصیه می شود زمانی که به یک فروشگاه کفش می روید علاوه بر درنظر گرفتن ظاهر زیبای کفش به  استاندارد بودن ، کیفیت آن توجه کنید، به علاوه سعی کنید کفشی که خریداری می کنید مناسب و متناسب پای شما باشد.
 
 

رابطه کفش و دیسک کمر

اکثر افراد هنگامی که درباره دردهای ناشی از کمر مانند دیسک کمر صحبت می کنند همه تصورشان آسیب دیدگی های ورزشی یا حمل اجسام سنگین و…  می باشد، اما باید بگوییم ممکن است منبع تهدید کننده کمر چیزی باشد که اصلا تصورش را نکنند،کفش شما میتواند بزرگترین تهدید برای سلامتیتان می باشد.از آنجا که این درد نمایانگر یک مشکل معمول است ، پس تعجب ندارد که ناشی از همان چیز عادی باشد. احتمالا با خود بگویید که این جمله اغراقی بیش نیست چرا که هیچ کفش تا این حد نمی تواند سلامتی انسان را تحت تاثیر خطری تا این حد جدی به نام فتق دیسک قرار دهد.
 
دلیل آن در این است که پا به عنوان پایه و اساس برای بقیه بدن عمل می کند. هر نیرو و فشاری که روی پایتان بگذارید در نهایت به سمت بالا باز می گردد. علاوه بر این ، کفش های نامناسب می توانند مشکلات قبلی پا را حتی تشدید کنند، از این رو  هر مشکلی در پاها می تواند تمام تراز بندی بدن شما را از طریق ستون فقرات بهم ریخته و دچار مشکل کند.
 
 

فتق دیسک کمر چیست؟

فتق دیسک نتیجه ساییدگی، پاره شدن یا لغزش دیسک است که اغلب برآمده شده و یا از جای خود خارج می شود که در نهایت به عصب های مجاور فشار وارد می کند وموجب درد در این ناحیه می گردد.
 
 

علت فتق دیسک کمر

  • اضافه وزن
  • ژنتیک
  • کفش نامناسب
  • بلند کردن اجسام به شیوه غیر اصولی
  • فعالیت های ورزشی غیر اصولی
  • حرکات تکراری
  • کم تحرکی و بدنشستن
  • ضربه و آسیب دیدگی
  • پیری و افزایش سن
 
دیسک ها ابتدا شروع به ساییدگی و تحلیل می کنند سپس به مرور  خشک می شوند تا جایی که ترک خورده و پاره میشوند، این موضوع باعث ایجاد دردهای شدید می گردد تا جایی که شرایط را برای فرد سخت کرده وچاره ای جز جراحی برای وی باقی نمی گذارد.
 
 

عوارض ناشی از پوشیدن کفش نامناسب

از جمله مشکلات شایع پوشیدن کفش نامناسب بر پا میتوان نابه هنجاری هایی در اندام و الگوی راه رفتن گردد که عبارتند از:
 
التهاب پلانتار فاسیا: این عارضه باعث درد مزمن پاشنه و یا قوس کف پا می شود.
درد عصبی یا بی‌حسی در پا: نوروما و سندرم تونل تارسال
بونیون (انحراف یا قوز انگشت شست پا) و بونیونت (برجستگی کنار انگشت کوچک پا)
پرونیشن (چرخش رو به داخل) یا سوپینیشن (چرخش رو به بیرون) شدید پا
 
 

اصول اساسی کفش مناسب

به یاد داشته باشید که کفش مناسب و استاندارد می تواند به درد کمر کمک می کند و برعکس!حقایقی که درباره تاثیر کفش بر سلامتی وجود دارد را جدی بگیرید!
 
وقتی صحبت از قوس می شود، قوس پا را می توانید به سه نوع پرانتز (قوس کم) ، خنثی و سوپین (قوس بلند) دسته بندی کنید. مطمئن شوید که قوس پای شما منتاسب با  فرم و شکل کفش ر باشد.حفظ  تناسب می تواند از بروز مشکلاتی مانند تاول و انگشتان شکسته جلوگیری می کند.
همچنین باید به دنبال شمارنده با پاشنه خیلی تخت یا پاشنه بیشتر از 2 یا 3 سانت نباشید، کفش‌های طبی به علت پاشنه و تناسب مناسبی که برای پا فراهم می کنند باعث می شود پای شما به شکل طبیعی درآید و از ضربه ای که به سمت بالا و پاهای شما وارد می شود و به پشت شما وارد می شود ، کاسته شود.
 
 
 
 

کفش مناسب دیسک کمر

کفش های پیاده روی طبی به گونه ای طراحی شده اند که شرایط مناسب را برای  انواع قوس پای افراد مختلف را برآورده می کنند ، بنابراین می توانید گزینه های متنوعی برای پای شما پیدا کنید. کفش های ورزشی طبی همچنین دارای بالشتک و جذب شوک خوبی هستند تا پای شما راحت باشد و همچنین اندام های تحتانی شما از فشار زیاد محافظت گردد.
اگر از مشکلات فتق دیسک رنج می برید به شما توصیه می شود که حتما به دنبال یک کفش با پاشنه و کف متوسط ​​باشید تا تعادل و حالت بدنتان در ثبات باشد.توری ها همچنین برای حمایت بهتر از شما پاهایتان را در جای خود قرار می دهند. و از آنجا که کفش های دویدن و ورزشی به یک صنعت بزرگ تبدیل شده اند ، شما گزینه های زیادی برای راحتی و استایل شما در اختیار دارید، از این رو درد شما کاهش می یابد.
 
 
 

بدترین کفش برای دیسک کمر

  • کفش های فرسوده
توجه داشته باشید که کفش های فرسوده و کهنه بر نحوه راه رفتن و وضعیت بدن تاثیر منفی می گذارد،بی توجهی به این موضوع به مرور موجب تغییر در راه رفتن و بروز مشکلات جدی مانند کمر درد، پا درد  و دیسک کمر و سیاتیک  وتشدید آن می گردد،
  • پاشنه بلند

 از جمله سوالاتی که بیشتر کاربران از ما می پرسند این است که آبا کفش پاشنه دار می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده روزمره باشد ؟! کفش پاشنه بلند و دیسک کمر به هم مربوط می باشند؟ در پاسخ به این قبیل سوالات باید گفت که کفش های پاشنه بلند با مشکلات زیادی همراه هستند ، از جمله تاول ، التهاب ، تورم و حتی ترک و شکستی(مو برداشتن پا).

این کفش به دلیل توزیع وزن و پشتیبانی کمر شما را تحت تأثیر قرار می دهد. از آنجا که یک پاشنه پا ، تمام وزن و استرس را روی گوی پا قرار می دهد ، منجر به عدم انطباق و تغییر مرکز ثقل می شود. این عدم انطباق باعث درد مشترکی می شود که افراد پاشنه پا در ناحیه کمر خود احساس می کنند.
توصیه اکید بر این است که اگر دچار دیسک کمر هستید،به هیچ وجه سمت کفش پاشنه بلند نروید!
 
  • کفش های فوق العاده تخت
برخی از افراد گمان می کنند تنها با کنر گذاشتن کفش پاشنه بلند و جایگزین کردن کفش با پاشنه تخت مشکشان برطرف می شود، توصیه دیگر تیم متخصص شهرام طب این است که در تلاش برای کاهش درد ناشی از کفش پاشنه بلند ، به گزینه مخالف متوسل نشوید. کفش های تخت ، مانند فلیپ فلاپ(صندل تخت که اغلب بند انگشتی هستند) یا باله ، نه تنها راه حل بهتری ارائه نمی دهند بلکه ممکن است مشکلات شما را تشدید نمایند. از آنجایی که این نوع کفش ها هیچ پشتیبانی قوسی را ارائه نمی دهند ، مفاصل شما را تحت فشار قرار  می دهند و مشکلات پا وکمر را حتی بدتر  نیز کنند.
 
اگر از قبل در ناحیه  پا ، مچ پا یا زانو مشکلی دارید ، عدم پشتیبانی  این نوع کفش ها ممکن است مشکل را بیشتر کرده و به کمر شما گسترش دهد. اگر علاقه به پوشیدن دمپایی و صندل طبی دارید پیشنهاد می کنیم حتما درباره دمپایی استاندارد طبی کمی بیشتر تحقیق کنید تا بتوانید انتخای درستی در اینباره داشته باشید.
 

همه چیز درباره کفش نامناسب و دیسک کمر

همانگونه که بارها در سایت تخصصی شوز طبی به آن اشاره گردیده است لارم است متذکر شوید که انتخاب کفش تاثیر مستقیمی بر سلامت بدن ، فرم گیری و ترازبندی بدن دارد. لذا توصیه اکید تیم متخصص شوزطبی بر این است که در انتخاب کفش و صندل خود دقت به خرج دهید.
یکی از باورهای اشتباه برخی این است که صرفا پوشیدن یک جفت کفش تخت که دارای پاشنه بلند نمی باشد سلامت بدن و ستون فقرات را تضمین می کند, بهتر است بگوییم کفشهای تخت خود به تنهایی یکی از عوامل بروز کمردرد و در نتبجه دیسک کمر میشود. چرا که کفش طبی استاندارد علاوه بر کیفیت جنس دارای پاشنه هایی با اندازه استاندارد و جنس مرغوب می باشند.
 

مزایای کفش طبی بر کمر درد

از آنجایی که درمان دیسک کمر به صورت جراحی یکی از جراحی های سنگین و سخت محسوب می شود و ممکن است  نتیجه چندان موفق آمیزی به همراه نداشته باشد، از طرفی دیگر هم روش‌های درمان غیرجراحی کمردرد نیز بسیار محدود است، پوشیدن کفش طبی غالباً راهکار مناسبی به شمار می‌آید، چرا که نه تنها قیمت مناسبی دارند و عوارض نامطلوب  ناشی از کفش های غیر استاندارد  بی شمار است.
 
بسیار مشاهده شده که کمردرد افراد زیادی با پوشیدن کفش طبی در حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. به علاوه کفش طبی رویکرد درمانی ایمن، غیرتهاجمی و غیردارویی برای افرادی است که می‌خواهند وابستگی خود را به داروهای مسکن کاهش دهند. شما می توانید از کفش و صندل طبی استاندارد که از مراکز و سایت های معتبر خریداری می کنید در کنار دیگر روش‌های درمان غیرجراحی کمر جهت بهبود وکاهش درد  استفاده نمایید.
 
در آخر اینکه…
 
اگر مشکل کمر دارید و و منبع مشخصی ندارید ، از این اطلاعات برای تعیین اینکه آیا می توانید از کفش های بهتر بهره مند شوید استفاده کنید. در صورتی که احتیاج به راهنمایی بیشتر دارید می توانید از طریق  بخش دیدگاه در پایین صفحه سوال خود را مطرح کنید یا با تیم متخصص شوزطبی از طریق این لینک به سرعت ارتباط برقرار کنید.
 
همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام شوزطبی با ما در ارتباط باشید.***
 
 
مطالب مرتبط :
 
 
 
 
 
 
Tags: , , , ,