آخرین مقالات

آخرین محصولات

نقش کفش و صندل در سلامتی

یکی از مهمترین اعضای بدن که نقش مهمی در سلامت بدن دارد پا است. پا عضوی است که متصل به زمین است و وزن و فشارهای تمام اندامها روی این عضو وارد میشود. مفاصل مرتبط با پا که خود باز متصل به اندامهای فوقانی می شود ماننده یک زنجیره به هم مرتبط هستند. تمام نیروها از طریق کف پا به زانو و لگن و ستون فقرات متصل می شود. موضوع مهم در حفظ سلامتی بدن هم تراز بودن اندام‌ها موقع راه رفتن است. پس نگه داری از این عضو حیاتی با انتخاب کفش و صندل مناسب بسیار مهم است.
 

نقش پا در سلامت بدن

نقش پا در سلامت بدن به واسطه تحقیقات علمی که صورت گرفته موضوعی انکار ناپذیر است. انسان اغلب با پای سالم ورزش و تحرک میکند و باعث سلامت قلب و عروق می شود. اما پایی که ناسالم است، می‌لنگد، درد میکند و یا انگشتان و شکل ظاهری نابهنجار دارد توازن انتقال نیرو به مفاصل را تغییر می دهد. میزان فشار نرمالی که باید به هر مفصل وارد شود بیشتر یا کمتر از حد معمول و نرمال خواهد بود. در پی همین فشارهای نامتقارن و نامتناسب انحرافات پا و مفاصل شکل میگیرد و منجر به آسیب می شود.
 
شکل ظاهری پا نیز بسیار در سلامت و تعادل بدن تاثیرگذار است. شکل ناهنجار انگشتان باعث ایجاد خستگی و بوجود آمدن تاول و پینه و زخم می شود. برای مثال صافی کف‌پا یا گودی غیرنرمال پا از ناهنجاری‌هایی است که به مرور باعث انحراف ساق‌پا و کمردرد و انحراف لگنی می شود. یا انحراف بیش از حد انگشت شست که عارضه هالوکس والگوس نام دارد، باعث درد مفصل این انگشت شده و یک زایده در مفصل بوجود می آورد. در پی آن ناراحتی در راه رفتن و پوشیدن کفش منجر به کاهش فعالیت می شود. که در مراحل اولیه میتوان با ابزارهای از پیشرفت این عارضه جلوگیری کرد. سپس در مراحل پیشرفته باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد.
 
تشخیص به موقع و جلوگیری از پیشرفت آن بوسیله کفی طبی کفش و صندل طبی می تواند تا حد زیادی شدت این عارضه‌ها را کمتر کند. پس نباید فراموش کنیم که این عضو مهم و حیاتی نیاز به مراقبت و توجه دارد. در سالهای اول زندگی اگر عامل وراثت را فعلا نادیده بگیریم پاها تقریبا سالم هستند. با گذشت زمان و رشد فرد به دلیل شرایط زندگی، اضافه وزن، کم تحرکی و استفاده کفش نامناسب پاها مستعد آسیب می‌شوند.
 

کفش طبی و نقش آن در سلامت بدن

مهمترین علت مشکلات پا در کنار دلایلی مانند ژنتیک و فشارهای روزمره انتخاب نادرست کفش است. کفش نقش مهمی در تراز کردن قسمتهای مختلف بدن بر عهده دارد. تمام مفاصل بدن در نهایت به پاها متصل هستند و تکیه گاه آنها بر روی زمین کفش است. نقش تعادل در بدن بسیار مورد مطالعه قرار گرفته و آسیب های احتمالی کاهش تعادل بررسی شده است. کفش مناسب تعادل را در بدن بوجود می آورد و در پی تعادل، تناسب عضلات و مفاصل را بوجود می آورد.
 
عضلات پا نقش مهمی در جریان خون بدن دارند. بدین ترتیب که خون از قلب به سمت قسمت انتهایی بدن می آید و به علت نیروی جاذبه سرعت انتقال مجدد این خونرسانی به قلب متفاوت می شود. بوجود آوردن تناسب انتقال خون بر عهده عضلات ساق و ران است که با انقباضات به موقع و مناسب این فرایند را هموار می‌کنند. حفظ سلامت و برقراری این عملکرد بین قسمتهای مختلف بدن به سلامت پا ومناسب بودن کفش بستگی دارد. افرادی که دچار مشکلات جریان خون و ناراحتی قلبی هستند با استفاده از کفش و صندل طبی می توانند به بهبود و کنترل این اختلالات کمک کنند. به همین دلیل است که کفش طبی و مناسب در سیستم قلب و عروق بسیار موثر است.
 
همانطور که کفش نقش مثبت و موثری در حفاظت از پا دارد، اگر درست و مناسب انتخاب نشود نقش بسیار منفی و تخریب کننده خواهد داشت. برای مثال کفش پاشنه بلند که نه فضای پنجه آن مناسب است و نه ارتفاع و شیب پاشنه قطعا آسیب های جبران ناپذیری به پا خواهد زد. کفی و زیره نامناسب کفش باعث التهاب فاشیای کف پا خواهد شد و به مرور خار پاشنه را بوجود می آورد.
 

صندل طبی و نقش آن در سلامت بدن

برای حمایت و حفاظت از پاهای خود علاوه بر استفاده از کفش مناسب در محیط های سربسته و گاهی رو باز بهتر است از صندل طبی استفاده کنیم. استفاده صندل طبی برای خانمهای خانه دار با کمردرد یا اضافه وزن، افراد دیابتی با زخم پای دیابتی ، خانمهای باردار و غیره… بسیار رایج است. برای رهایی از هوای گرم و راحتی و نرمی پا استتفاده از صندل گزینه بهتری است. و یا حتی برای اوقات فراغت و استراحت پس از یک روز کاری در خانه یک جفت صندل راحت و زیبا و طبی تجربه خوشایندی است. لازم به ذکر است که صندل طبی و نقش آن در سلامت بدن به صورت علمی بررسی شده است.
 
عارضه خارپاشنه با افزایش سن و وزن در افراد بسیاری دیده می شود. این افراد از اینکه پای خود را روی زمین خشک بگذارند رنج و درد بسیار زیادی را تجربه می کنند. صندل طبی مناسب برای خار پاشنه یک روش بسیار مطلوب و درمانی برای این بیماری محسوب می شود. در قسمت پاشنه این صندلها پدخارپاشنه کار شده است. همچنین در افراد دیابتی صندل طبی باعث می شود جریان خون در کف پا افزایش پیدا کرده و در نتیجه التهاب و درد کمتر می شود. صندل طبی در بیماران قلبی نیز مورد استفاده است. بیماران قلبی هنگام راه رفتن و پیاده‌روی‌کردن با کفش نامناسب به علت فشاری که بصورت غیرمستقیم به قلب می‌آید باعث اوج گرفتن بیماری و تشدید علائم می‌شود. بنابراین پوشیدن صندل طبی برای این افراد در کاهش فشار به قلب می تواند مفید باشد.
 
رویه صندل طبی باید نرم و انعطاف پذیر باشد و کفی راحت صندل بتواند ضربه های وارد شده از زمین به کف پا را جذب کند.
 

کفش و صندل طبی استاندارد و شوزطبی

 
کفش و صندل مناسب صرفا محصول گران قیمت یا مارک دار نیست. شرکت شهرام طب با تولید صندل وکفش های ارتوپدی مناسب زنانه و مردانه در سبک و رنگهای مختلف توانسته است خدمتی در زمینه طبی و سلامتی برای جامعه انسانی داشته باشد.
 
در فروشگاه شوزطبی سعی شده است که همه محصولاتی که برای خرید صندل و کفش طبی مردانه و زنانه را به شما معرفی کند که ویژگی ها و استانداردهای طبی را داشته باشد. آنچه در شرکت شهرام طب تولید می شود ترکیبی گلچین شده از بهترین متریال و استراتژی های طراحی شده است که انتخاب یک کفش و صندل طبی را برای شما آسانتر می کند. کیفیت مواد اولیه، گارانتی، نوع بسته بندی شیک و منحصر به فرد، تنوع جنس و راحتی کفش و صندل طبی شوزطبی از ویژگی های بارز آن است.
Tags: