آخرین مقالات

آخرین محصولات

معرفی مرکز خرید کفش طبی اصل در تهران

خصوصیات-کفش-ورزشی-خوب-چیست؟

کفش طبی یا کفش ارتوپدی چه ویژگیهایی دارد؟ قیمت کفش های طبی چقدر است؟ایا فقط افراد مسن و یا افرادی که دچار درد و ناراحتی در ناحیه پاها و کمر خود هستند باید از کفش و صندل طبی استفاده کنند؟ کفش طبی برای چه افرادی مناسب است؟آیا نمایندگی یا فروشگاهی وجود دارد که بهترین مارک کفش طبی در تهران در آنجا یافت شود؟

اگرشما هم جزء آن دسته افرادی هستید که درهنگام خرید کفش مناسب دچار وسواس هستید و راحت وخوش پا بودن کفش برایتان اهمیت دارد و همچنین به دنبال راهی برای افزایش سلامت پاهای خود هستید این مقاله با عنوان “معرفی مرکز خرید کفش طبی اصل در تهران” که برای راهنمایی توسط تیم متخصص شوزطبی شهرام طب، با ما همراه باشید.

همانطور که میدانید سلامت پاها نقش بسزایی در سلامت بدن و ستون فقرات شما دارد. از آنجایی که  پاها قلب دوم بدن هستند لذا بهتر است وضعیت بدن به طرزی قرار بگیرد که پاها هم تراز با ستون فقرات باشند تا  جریان خون به سمت قلب راحتتر صورت گرفته و در نهابت کمک زیادی به قلب اول ما نماید . پس بدیهی است که باید روش های مراقبت از پاها را یاد گرفته و در طول شبانه روز انجام دادن ان را تبدیل به عادت روزمره ی خود بکنید.

 

کفش طبی یا ارتوپدی چیست؟

واژه طبی وارتوپدی بارها وبارها ازطریق مجلات پزشکی و سلامت دیده اید یا به گوشتان خورده است، امروز بیش از هر زمان دیگری برای توصیف کفش  مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که از اسم آن مشخص است،کفش های طبی کفش‌هایی هستند که به روش خاصی ساخته شده‌اند و به خریداران کمک می‌کند تا در صورت داشتن مشکلات پا، به‌ویژه زمانی که این مشکلات باعث ایجاد درد می‌شوند، راحتتر راه بروند.

کفش‌ها و دمپایی های طبی استاندارد، پشتیبانی محکم اما راحت را برای پراکندگی یکسان وزن بدن فراهم می‌کنند، بدون اینکه یک ناحیه از پا بیش از سهم خود را جذب کند، که می‌تواند یک کفش مناسب و استاندارد به طور خاص برای ارائه پشتیبانی و ثبات بیشتر برای کاهش استرس و درد ناشی از ساختار پا از طریق مچ پا، ساق، حتی باسن و پشت شما طراحی شده است.

در واقعیت، اکثر ماها معمولا به دلایل مختلفی در یک نقطه از پا درد رنج می‌بریم و احتمالاً مشکل از کفش‌هایی است که  در طول شباه روزمورد استفاده قرار میدهیم. به طور خلاصه، اگر یک کفش با شکل طبیعی پای شما مناسب نباشد، مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند که در طول زمان می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت شما داشته باشد.

با درک این موضوع ما قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد کفش ها وکفی های طبی برای شما عنوان کنیم.

در صورتی که پاهای شما در شرایط مطلوبی قرار ندارد برای مراقبت از پاها روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام داد انتخاب کفش طبی یا مناسب است. کفش های طبی که به عنوان کفش های درمانی سفارشی نیز شناخته می شوند، همچنین برای بیمارانی طراحی شده اند که ناهنجاری های قابل توجهی دارند.

از آنجایی که  پاها در طول شبانه روز،ممکن است زمان زیادی در داخل کفش قرار داشته باشند پس بهتر است وسواس زیادی برای انتخاب کفش به خرج بدهید مخصوصا اگر در ناحیه ی کمر و پا احساس ناراحتی داشته باشید ومبتلا به مشکلاتی مانند درد فاسیت کف پا،درد پاشنه ها و مشکلاتی در قوس کف پاها و… باشید، انتخاب یک جفت کفش مناسب و استارداد توصیه اکیدی است که لازم است جدی بگیرید.

 

مقایسه ی کفش های طبی با کفش های معمولی چیست؟

کفش های معمولی اغلب با استفاده از مواد ارزان قیمت ساخته می شوند و برای ارائه پشتیبانی که اکثر مردم به آن نیاز دارند طراحی نشده اند.اما کفش‌های طبی فواید بسیاری، از جمله بهبود وضعیت بدن ،راه حلی برای پاهایی دردناک دارند.

کفشهای طبی به طور کلی باعث تسکین درد پا یا ساق پا میشود و دارای پشتیبانی مناسب است که این موضوع به ندرت در کفش های رایجی که از مواد ارزان قیمت ساخته شده اند و بیشتر به استایل آن توجه شده تا  به راحتی آن، یافت می شود، کفش های معمولی پس ازاستفاده مکرر ودر مدت زمان کوتاه به راحتی فرسوده می شوند، به این دلیل که این نوع کفشها برای محافظت از پاها طراحی نشده اند، بلکه فقط برای زیباتر و جذاب تر جلوه دادن پا طراحی تولید شده اند. در مقابل کفش های طبی برای استفاده روزمره ساخته شده اند و عمر و دوام بیشتری خواهند داشت.البته باید توجه داشت که بسیاری از سودجویان در بازار، کفش های فیک را به عنوان کفش های طبی ارزان به فروش میرساند که متخصصین کفشطبی به هیچ عنوان استفاده از این قبیل کفش ها را به افراد توصیه نمیکنند.

در ادامه بهترین توضیح برای کفش های طبی خاصیت درمانی و پیشگیری از مشکلات مربوط به پا،کمر و استخوان ها است که توسط تیم پزشکان متخصص و استفاده از تجهیزات پزشکی تهیه میشوند.یعنی با تمرکز و توجه به مشکلات و ناراحتی های این نواحی ،کفش هایی را برای کاهش درد، تقویت و درمان مشکلات پا و ستون فقرات  تولید و عرضه میکنند.

 

راهنمای انتخاب کفش طبی

کفش های طبی دارای ویژگی های متعددی هستند بطوز مثال در اندازه ،عرض ها و اشکال مختلف متناسب با هر پا به راحتی در دسترس هستند و به درستی با انواع و اشکال پای افراد مختلف مطابقت دارند. گاهی اوقات کفش ها و صندل های طبی برای کاهش استرس و ناراحتی در پاها و ساق پا کافی هستند. دمپایی های طبی نیز برای پوشیدن در محیط خانه مفید هستند؛ همچنین پوشیدن چکمه های طبی ممکن است حمایت بیشتری از مچ پا و ساق پا ایجاد کند که  فقط با استفاده ازکفش های طبی قابل دستیابی نیست.

معرفی-تولید-کنندگان-بزرگ-صندل-و-دمپایی-طبی

چه کسانی به کفش های طبی احتیاج دارند؟

جواب همه ی افراد است.به این معنی که همه میتوانند از این کفش ها استفاده کنند زیرا فرم مناسب و ویزگی های استاندارد کفش های طبی یا ارتوپدی باعث میشوند که کارهای روزمره ی خود را بدون درد و ناراحت ناشی ازعوارض کفش های معمولی انجام بدهید و از عارضه هایی مانند درد کف پا،خستگی های ناشی از ایستادن و راه رفتن زیاد،میخک پا،خارپاشنه و…در امان باشید. اما معمولا استفاده از این کفش ها بیشتر به کسانی توصیه میشود که دارای دردها و مشکلاتی که به پا و مچ پاها مربوط میشود هستند مانند صافی کف پا،کمردرد مکرر،ناهنجاری های پا،اسیب ها و بدشکلی های پا،پاهای دیابتی،ارتروز،خارپاشنه و سایر بیماری هایی که در سایر نقاط پا وجود دارن. به طور کلی، این کفش‌ها نه تنها برای افراد مسن که معمولاً ناتوانی در راه رفتن دارند، توصیه می‌شود، بلکه انواعی از کفش اسپرت طبی وجود دارد که برای کودکان و بزرگسالان جوان نیز توصیه می‌شود تا از مشکلات بعدی در راه رفتن جلوگیری کنند. کفش ها و صندل های طبی  درواقع دارای طراحی ویژه هستند که برای افرادی که از نوعی درد در ساق پا، مچ پا یا پا رنج می‌برند، حمایت و تسکین درد می‌دهند. از لحاظ تاریخی، کفش‌ها بیشتر با نگاهی به عملکرد طراحی می‌شوند تا مد، اگرچه کفش‌های طبی امروزی معمولاً جذاب‌تر از انتخاب‌های سال‌های گذشته هستند؛در حالی که بسیاری از مردم تصور می کنند که فقط افراد مسن از این نوع کفش طبی استفاده می کنند، واقعیت این است که کفش های طبی توسط افراد در هر سنی استفاده می شود،ا ز آنجایی که افراد در هر سن و جنس می توانند این درد را تجربه کنند، کفش هایی برای راحتی و یا مشکلات پا و ستون فقرات کودکان و بزرگسالان طراحی شده است.

استفاده از کفش های طبی به افراد زیر توصیه میشود: بسته به مشکل و نیاز هر بیمار، انواع مختلفی از کفش ها وجود دارد که برای هر ژانر و سنی نیز موجود است:

  • افرادی که مجبورند ساعت های زیادی ایستاده کار کنند و با پوشیدن کفش های نامناسب پاهای خود را سنگین کنند
  • افرادی که از فاسیای پلانتار، میخچه یا خار پاشنه و… رنج می برند
  • بیماران مبتلا به مشکلات مزمن سلامتی مانند دیابت و…
  • افراد مبتلا به کمردرد و زانو درد

 

مزایای کفش های طبی چیست؟

کفش‌های طبی می‌توانند از پاها حمایت کنند و بدن را قادر می‌سازند تا در موقعیت مناسب قرار گیرد،که بلافاصله در راه رفتن تفاوت ایجاد می کند و مصرف کنندگان می توانند احساس سبکی و راحتی بیشتری درپاهای خود داشته باشند.

این نوع  ازکفش ها جریان خون را نیز بهبود می بخشد. توجه نمایید که اگر کفش پاها را نیشگون نگیرد،و پا تحت فشار نباشد، خون می تواند آزادانه در آن قسمت از بدن نیز جریان داشته باشد و همچنین از پاها در برابر تورم محافظت میکند.

علاوه برکفش های طبی،کفی های طبی نیز وجود دارد که کمک کننده ی کفش ها در جهت اصلاح ودرمان مشکلات پا و کف پا هستند.

به طور کلی، عملکرد اصلی کفش های طبی، حمایت بیشتر از پا و مچ پا نسبت به کفش های معولی است. طراحی دقیق کفش با توجه به ماهیت مشکل سلامتی  ونیاز خاص پوشنده ،متفاوت است. به عنوان مثال، انواع مختلفی از کفش های استاندارد طبی برای تسکین شرایطی مانند بونیون، انگشت چکشی یا قوس های افتاده استفاده می شود. هیچ طرحی برای کفش های طبی و ارتوپدی وجود ندارد که به طور موثر برای همه انواع مشکلات پا یا ساق پا جواب دهد.

 

بهترین برند کفش طبی جهان چیست؟

برندهای کفش طبی قبلاً تا حدودی یه دلیل سواستفاده برخی سودجویان و ع=حتی عدم تنوع بالا ،شهرت مد، چندان خوبی نداشتند. با این حال، طی چند سال گذشته، کفش‌های طبی  شیکی با ارائه تنوع در مدل و رنگ و…به یک امر عادی تبدیل شده‌اند، ویه عنوان  بهترین مارک‌های کفش طبی گسترش پیدا کرده اند بطوری که طرفداران زیادی را بخود جذب کرده است.

تا زمانی که یک کفش مناسب شما باشد و با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، می توان آن را به عنوان یک کفش طبی طبقه بندی کرد.

همچنین کفش‌های طبی زنانه امروزی در طیف وسیع‌تری از اندازه‌ها، «از جمله طول، عرض و ارتفاع پاشنه/کف» در دسترس هستند که دارای کفی‌های قابل جابجایی هستند، که به اندازه ساختار پاهایشان است.

خبرخوب اینکه میتوانید از تولیدی های کفش و صندل طبی ، بر اساس مشکلات مربوط به پاهایتان  به طور سفارشی کفش مدنظرخودتان را تهیه کنید، زیرا مشکلات و ناراحتی ها در افراد مختلف متفاوت می باشد که برای هر کدام نسخه ای متفاوت و جداگانه وجود دارد. برندهای مختلفی در کشور و خارج کشور وجود دارد که کفش های ارتوپدی باکیفیتی را تولید میکنند.

بهتراست بدانید همه ی کفش هایی که در فروشگاه ها و سایت های فروش به عنوان کفش های طبی فروخته میشوند فقط نام کفش طبی را یدک میکشند و شاید نرم و راحت بودن کفش ها باعث شود فکر کنید که یک کفش طبی خریده اید اما  باید به شما بگویم که نرم و راحت بودن دلیل کافی برای طبی بودن ان کفش نیست.

 

اطلاعات ببشتر : برترین برندهای جهانی کفش طبی

 

ویژگی های مهم در  خرید کفش طبی مناسب 

برای خرید کفش های طبی یا ارتوپدی یک فرد یا بیمار بر اساس نیازها و نوع بیماریی که دارند ساخته میشوند به عنوان مثال کفش طبی فردی دارای قوس پا متفاوت با فردی که دیابت دارد تولید میشود به همین علت این کفش ها بر اساس نیازهای مختلف خصوصیات خاص خود را دارا هستند اما همه ی این کفش های ارتوپدی میتوانند دارای خصوصیات مشترکی باشند که در ادامه به مهمترین انها خواهیم پرداخت

1-دارای استحکام وسفت هستند

2- دارای کفی مناسب و بهترین زیره ی کفش طبی برای انتقال مناسب نیرو بین زمین و کف پا هستند که فشار وارد بر پاها مخصوصا کف پاهارا کنترل کنند

3-مناسب بودن اندازه و انتخاب کفش طبی مناسب با فرم پا دارای اهمیت فراوانی است

4-باید قوس های کفه ی داخلی پا با قوس پای شما هماهنگ باشد،حمایت قوس، بالشتک کافی و کفی مناسب نه تنها حمایت کافی از کفش را تضمین می‌کند، بلکه می‌تواند هر ضربان دردناکی را که پاهای شما را در طول روز تحمل می‌کند، جذب کند

5-درحالی که بسیار سفت و مستحکم هستند دارای جنس چرم و انعطاف پذیراند

6-کفش دارای پنجه ی گرد و فضای کافی برای حرکات انگشتان پا هستند . اتاق انگشتان پا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا کفش های خیلی تنگ می توانند به مرور زمان باعث مشکلات مفصلی، سوزش و پینه شوند

7-پشتی کفش که در قسمت پاشنه ی پا قرار دارد  بسیار مستحکم  و سفت است

8- اندازه ی پاشنه ی ان به طور معمول باید بین 1.5 تا 4سانتیمتر است

9-دارای سطح داخلی یکنواخت است

10-کفی متحرک  و قابل تعویض برای پیشگیری از عفونت های باکتریایی و قارچی را داراست

11- دارای لایه های محافظ در گلو و زبانه ی کفش جهت پیشگیری از تاول و پینه است

12- قابلیت انطباق با انحناهای پا را دارد

13-تنفس پذبر بودن برای گردش هوا در کفش

14-جنس رویی کفش از چرم طبیعی است تا هوا و سرما و گرما را در کفش کنترل کند

15-زبانه و یقه ی کفش دارای پد و بالشتک های نرم و مناسب است که پوست و مچ پا راحت و به دور از ناراحتی باشد

16-ساختار مناسبی داشته باشد،متخصصان نسبت به انتخاب کفش های ساخته شده با مواد بسیار نرم یا انعطاف‌پذیر هشدار می‌دهند، زیرا ساختار مناسب پا را در موقعیت مطلوب نگه می‌دارد

 

 

بهترین مارک کفش های طبی 

در حالی که زمانی کفش های این نوع با استفاده از مواد اولیه مشکی ساخته می شدند، کفشهای طبی امروزی در طیف وسیع تری از رنگ ها موجود هستند. انتخاب گسترده‌تر رنگ‌ها این امکان را فراهم می‌آورد که کفش‌هایی را انتخاب کنید که با سبک لباس‌های معمول افراد متناسب باشند. چکمه ها و دمپایی های طبی در طیف وسیع تری از رنگ ها نیز موجود است

امروزه کفش های طبی زیادی برای زنان ومردان تولید شده است که قیمت این کفش های طبی به دلایل زیادی ارزان نیستند و قاعدتا باید هزینه ی نسبتا زیادی را برای  خرید ان بپردازید زیرا ارزان بودن کفش های طبی دلیل قطعی بر فیک بودن  پایین بودن کیفیت آن کفش است.

 

قیمت کفش های طبی

قیمت اینگونه کفش ها به عوامل مختلفی از جمله جنس،کاربردها،نوع برند و شرکت سازنده و… بستگی دارد اما لازم است که یادآور شویم که با توجه به اینکه جنس این کفش ها از چرم طبیعی است و توسط متخصصان و پزشکان به جهت جنبه ی درمانی و راحتی ساخته میشود این کفش ها دارای قیمت های نسبتا بالایی هستند لذا نباید برای خرید این کفش ها توقع قیمت پایین تررا داشته باشید وپول هایتان  را صرف خرید کفش و دمپایی طبی ارزان و فیک کنید، همانگونه که بارها به همه ما ثابت شده که هیچ ارزانی بی دلیل نیست؛ هرچند که برخی از تولیدکنندگان و فروشندگان سودجو کفشهای بی کیفیت خود را به بالاترین قیمت به مشتریان میفروشند.از این رو توصیه می شود قبل از خرید کفشهای خود حتما از طریق افراد متخصص یا منابع و سایت های مرتبط اطلاعات کافی را کسب نمایید.

شرکت شوز طبی با ارائه انواع کفش طبی مناسب هر سایز پا را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید و روانه بازار می کند.
این شرکت محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز به بازار عرضه می دارد. از حس سلامتی و شادابی شما خرسندیم. (پیچ اینستاگرام شوزطبی)
 
مطالب پبشنهادی شوزطبی