آخرین مقالات

آخرین محصولات

کفش مناسب برای ساییدگی و آرتروز زانو

کفش-مناسب-برای-ساییدگی-و-آرتروز-زانو
از درد زانو رنج می برید؟ آیا زانوهای شما در حین حرکت و نشست و برخواست صدا می دهند؟  آیا می دانید  در بین کفش هایی که می پوشید تفاوت عمده ای  بین لذت بردن از پیاده روی و راه رفتن با درد وجود دارد؟ از رابطه بین کفش و زانو چه می دانید؟یک کفش مناسب آرتروز زانو چه ویژگی هایی دارد؟ کفش مناسب برای ساییدگی زانو ازکجا باید خریداری شود؟
 
ممکن است مقصر همه این دردها و ناراحتی های حاصل شده کفش های شما باشد، چرا که پوشیدن نوع نامناسب کفش می تواند زانوها و باسن شما را تحت فشار قرار دهد. اغلب این موضوع به نظر مورد اهمیت واقع نمیشود اما جدی گرفتن این موضوع در تضمین سلامتیان بسیار اهمیت دارد.
 
زانوها و لگن بزرگترین مفاصل بدن شما هستند و وظیفه حمایت از وزن شما را بر عهده دارند. به همین دلیل پوشیدن کفش مناسب جهت حفظ این مفاصل از اهمیت بالایی برخوردار است.
 

بدترین نوع کفش برای زانوهای شما

 
لازم است بدانید همه کفش ها برای راه رفتن ایده آل نیستند. انواع خاصی از کفش ها حتی می توانند به مفاصل شما آسیب برسانند. به عنوان مثال ، کفش نامناسب منجر به  درد زانو  می گردد یا کفش های پاشنه بلند می توانند فشار در قسمت جلوی پا و حتی انگشتان پا را افزایش دهد. بهتر است پوشیدن کفشی مانند کفش های پاشنه دار و انواع دیگر کفش های پاشنه بلند را تا جای ممکن محدود یا  حتی کاملاً کنار بگذارید.
 
علاوه بر این ، حتی کفش هایی با پاشنه  کاملا تخت  و یا پاشنه کمی بلند نیز می توانند به مفاصل شما آسیب برسانند.
 

بهترین نوع کفش برای زانوهای شما

 
کفش هایی که از پشتیبانی خوبی برخوردار هستند زانو را در یک راستا قرار می دهند و دلایل احتمالی درد را کاهش می دهند. پشتیبانی مناسب از قوس می تواند پاها را از چرخش به سمت داخل یا تلفظ خارج کند. وجود بالشتک در داخل کفش همچنین می تواند از شوک های احتمالی به پا بکاهد.
 
بهترین نوع کفش برای کسانی که درد مفصل دارند کفش های پیاده روی و اسپرت  است. این کفش ها بهترین بالشتک و پشتیبانی را برای شما و مفاصلتان فراهم می کنند. این نوع کفش ها اگر از استانداردهای لازم پیروی کرده باشند از نظر ارتوپدی و پزشکی مورد تایید هستند و  به شما در حفظ سلامت ارتوپدی کمک می کنند.
 
هر چقدر فاصله مچ پا و عضلات ران از زمین کمتر باشد بهتر است ،کفش پاشنه بلند علاوه بر فاصله ای که بین مچ پا با زمین ایجاد می کند افراد را نیز به سمت جلو هدایت می شود که در این حالت فشار زانو فشار زیادی را متحمل می شود که این اصلا خوب نیست.
 
در حالی که مارک های کفش ورزشی زیادی وجود دارد که ادعا می کنند بهترین تناسب و پشتیبانی را ارائه می دهند ،اما تحقیقات نشان می دهد این مارک ها همیشه بهترین نیستند. یک مطالعه 2016 که در Annals of Internal Medicine منتشر شد نشان داد که از 164 بیمار مبتلا به آرتروز زانو ، تفاوتی در میزان درد زانو بین کسانی که با کفش های  اسپرت غیر استاندارد راه می روند و کسانی که از کفش های پاشنه دار استفاده می کنند،  وجود ندارد.
 
 

اهمیت انتخاب کفش مناسب برای ساییدگی زانو

 
ماریان هانان ، استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر مشترک تحقیقات اسکلت عضلانی در این زمینه می گوید ، انجام گزینه های سالم برای پاهای خود ، مانند خوردن یک رژیم غذایی مغذی یا ورزش منظم ، می تواند به پیشرفت های زیادی در کیفیت زندگی  و حفظ سلامتی هر بیشتر افراد کمک کند. توجه به این موضوع که تغییر دادن کفش و تنخاب یک کفش مناسب می تواند درد را به حداقل و توانایی خود برای بیرون رفتن و انجام امور را به حداکثر می رساند.
 
عدم توجه به این موضوع و پوشیدن کفش نامناسب خصوصا برای افرادی که دچار آرتروز در لگن ، زانو ، مچ پا یا پا می باشند،می تواند مشکلات موجود را تشدید نماید تا جایی که آسیب و عوارض فراتر تر مفاصل زانو مانند فتق دیسک ، سیاتیک و … پیشروی کند. در مقابل پوشیدن کفش مناسب برای افراد دارای آرتروز زانو  تأثیر زیادی بر عملکرد و تحرک بدن دارد  و می تواند به کاهش و بهبود درد پا کمک نماید.
 
 

بهترین کفش برای آرتروز چیست؟

 
روش های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند در مبارزه با آرتروز از آن بهره ببرند: رژیم غذایی ، مکمل ها ، دارو ، ورزش. همه مفید هستند ، اما پوشیدن کفش مناسب یک مزیت مهم در بهبود مشکلات آرتروز  و کاهش درد و ورم  ناشی از این عارضه گردد. پوشیدن نوع نامناسب کفش فقط فقط مشکل را تشدید می نماید.لطفا دررابطه با کفش طبی مخصوص ارتروز زانو حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید.
 
 
در انتخاب کفش مناسب  اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید کفش شکل مناسبی برای پای شما دارد. این ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما متاسفانه بسیاری از افراد به علت پیروی زیاد از صنعت مد ممکن است بدنبال کفش هایی بگردند که بیش از کاربردی بودن ، طبق مد روز به نظر برسند. همچنین به یاد داشته باشید  کفش هایی که داری کف و زیره بیش از اندازه زخیم و ک سنگین هستند احتمال فشار بر روی زانوها را نیز می دهند.
 

تاثیر کفش بر درد زانو

جنبه دیگری که در خرید کفش مناسب باید در نظر گرفت هزینه است. کفشها با توجه به  کیفیت، نوع و مارکی که برای خرید انتخاب می کنید هزینه های متنوعی دارند. کفشهای طبی و چرم که طبق استاندارهای محافظتی برای پا طراحی شده اند ممکن است در مقایسه با کفش هایی که جنس و کیفیت مناسبی ندارند قیمت بیشتری داشته باشد ، اما این هزینه باید در مقابل خسارت طولانی مدتی که ممکن است شخص متحمل شود و تغییراتی که ممکن است در زندگی خود ایجاد کند ، سنجیده شود. سرمایه گذاری در یک جفت کفش کمی گران تر در حال حاضر ساده تر از آن است که در آینده هزینه های بیشتری را تحمل کنیم ، نه تنها برای امور مالی بلکه برای کیفیت زندگی بهتر!
 
به طور کلی کفش های طبی و مخصوص آرتروز زانو دارای انعطاف پذیر بوده و به راحتی قابل تنظیم می باشند، داشتن کفش هایی با انعطاف پذیری بیشتر و پوشیدن آن آسان تر برای مانور پذیری را برای فرد فراهم می کند.
 
کفش-مناسب-برای-ساییدگی-و-آرتروز-زانو.
 
 بخوانید: حقایقی درباره تاثیر کفش بر سلامتی
 
 

کفش مخصوص آرتروز زانو

 
جذب شوک احتمالاً یکی از مهمترین عناصر کفش آرتروز است. این امر برای کاهش فشار وارد بر انگشتان پا و غضروف بین آنها حیاتی است. همچنین لازم است کفش قوس خوبی ایجاد کند. این باعث می شود که تخت بیش از حد مسطح نشود. اگر آرتروز باعث متورم شدن پای کاربران می شود ، ممکن است کاربر بخواهد کفشی ساخته شود که از مواد قابل کشش ساخته شده است. این به آنها درجه ای از انعطاف پذیری و راحتی را می دهد تا با التهاب سازگار شوند.
 
عقل سلیم نیز اعمال می شود. اگر کفشی صدمه ببیند ، صدمه ای غیبی می زند به عنوان مثال ، اگر لبه های بیرونی کفش خود را فرسوده کرده اید ، ممکن است کف صاف داشته باشید ، در این صورت باید به دنبال کفشی باشید که قوس های محکمی دارند.از این رو کفش های فرسوده و آسیب دیده خود را حتما تعویض نمایید.
 
اطمینان حاصل کنید که کفشی که روی آن قرار می گیرید برای شما مناسب باشد. جهت کسب اطمینان در این مورد حتما با کفش های خود را بروید مطمئن شوید  پای شما در کفش راحت است و فشاری بر روی پا ،مچ پا و  زانوی شما وارد نمی گردد، به یاد داشته باشید ، خرید کفش طبی مناسب نوعی سرمایه گذاری در سلامت جسمی شما محسوب می گردد.
 

مشخصات کفش  :

 
  • کفش تخت
 
کفش های تخت قابل قبول هستند اما باید جذب و بالشتک مناسب کف پا را فراهم کنند. زیره کفش باید محکم و محکم باشد ، نه از نوعی که بتوان آن را پیچ و تاب کرد. برای بالشتک سازی اضافی ، ممکن است ارزش یک کفی را داشته باشد.
 
  • صندل
 
از آنجایی که در ساخت بیشتر صندل ها از مواد کمتری استفاده شده است، بنابراین در حین خرید دمپایی و صندل اطمینان حاصل کنید که مواد ، به ویژه در کف ، به اندازه کافی محکم و جامد هستند تا بتوانند پشتیبانی خوبی  برای پایتان داشته باشند.
 
صندل ها به علت اینکه در ساختارشان مواد کمتری برای حمایت از پا وجود دارد معمولاً پایدار نیستند و می توانند کسانی را که مفاصل ضعیف تری دارند تحت تأثیر قرار دهند توجه داشته باشید که صندل ها  باید از پشتیبانی قوس و کنترل پرونیشن جامد برخوردار باشند.
 
صندل و دمپایی طبی گزینه مناسبی است برای افرادی که از زانو درد رنج می برند و به دنبال راههای برای کاهش درد خود میگردند.
 
  • پاشنه
 
حتی افرادی که  اطلاعات چندانی درباره تاثیر کفش بر سلامتی ندارند مضر بودن کفش های پاشنه بلند در طولانی مدت و برای افراد دارای آرتروز زانو را تایید می کنند، برای کسانی که به طور مداوم از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنند ، احتمالاً آرتروز و درد عمومی در پا در سال های بعد عاملی خواهد بود که علاوه بر بروز مشکلات در ناحیه زانو و مچ پا می تواند به کمردرد و دیسک کمر منجر شود.
 
 
 
 
در آخر اینکه
 
تیم متخصص شوزطبی توصیه می کند  ، هنگام انتخاب کفش پیاده روی ، حتما  سراغ یکی از کفش های انعطاف پذیر و خم شونده بروید. کفش هایی که خیلی سخت یا سفت هستند دامنه حرکت پای شما را محدود می کنند. همچنین به دنبال یک کفی مناسب و طبی باشید ، زیرا این کار باعث می شود بار وارده بر روی زانوها کاهش یابد. همچنین  به اندازه و تناسب پاشنه ها حتما نیز  توجه نمایید.
 
یک کفش خوب و استاندارد، امکان انعطاف پذیری را فراهم می کند و راه رفتن و قدم زدن  شما با را سهولت می گردد و حس راحتی به شما دست می دهد. هرچند یافتن یک کفش مناسب همیشه آسان نیست ، به همین دلیل شوزطبی اینجاست تا بتواند هرچه بیشتر  شما را راهنمایی کرده و از خرید شما پشتیبانی نماید. خبر خوب اینکه لازم نیست جهت ارتباط با مشاوران ما حضورا تشریف بیاورید  شما می توانید به راحتی در هر لحظه و هر زمان از طریق وب سایت شهرام طب و سایر درگاههای ارتباطی با مشاورین ما در ارتباط باشید. [ پیج اینستاگرام شوزطبی]
 
 
 
 
 
Tags: , , ,