آخرین مقالات

آخرین محصولات

حقایقی درباره تاثیر کفش بر سلامتی

حقایقی-درباره-تاثیر-کفش-بر-سلامتی
 
همانگونه که یک خانه برای حفظ ساختار و حمایت از آن به پایه های خود متکی است ، وظیفه حمل بار کل بدن  نیز بر عهده پاها می باشد. از آنجایی که در طول شبانه روز  زمان زیادی در بیرون از خانه به دلایل مختلف زمان سپری می کنیم پس باید گفت ،کفشی که در طول این مدا به پا داریم باید به محافظت از پاهای ما کمک کند و لازم است اطمینان حاصل کنیم که کفش مناسب پای ماست و  به راحتی می تواند از وزن ما پشتیبانی کند. چرا که ، کفش های نامناسب می توانند درد و عوارض بی شماری دیگر را نه تنها در پاهای ما بلکه در تمام بدن ایجاد کنند.
 
 
شاید شما باید فکر کنید که ما در حال اغراق هستیم. اما واقعیت این است که کفش در سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. برای اثبات این موضوع(تأثیر کفش بر سلامت پا و بدن) تیم متخصص شوز طبی این مقاله را جمع آوری نموده تا بتواند ابهامات این موضوع را شفاف سازی نماید، با ما همراه باشید:
 

پوشیدن کفش مناسب چگونه بر روی کل بدن شما تأثیر می گذارد؟

 
توجه داشته باشید ؛کفشی که می پوشید می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. کفش های بد نه تنها به پای شما آسیب می رسانند و سلامت پاهای شما تأثیر می گذارند ، بلکه می توانند به سلامت پاها ، زانوها ، باسن ، پشت و گردن شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین ، توصیه متخصصان تولید کفش طبی همیشه این است که برای حفظ سلامتی کلی و عمومی خود ، همیشه کفشی را انتخاب کنید که از پایتان به درستی پشتیبانی کند و راحت باشد.  توجه داشته باشید تبلیغات در رابطه با مد ، که از پوشیدن کفش های با ظاهر آراسته و باطن خشن مانند پاشنه های بلند یا نوک تیز،به زیبایی تصویر سازی می کنند به راحتی نیز  می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد.
 
در رابطه با اهمیت کفش در سلامتی جالب است بدانید که متخصصان صدا و آواز همچنین پیوندی را بین کفش بد و تارهای صوتی مورد بررسی قرار داند و متوجه شدند که ظاهراً ، پوشیدن کفش ناراحت کننده منجر به تنفس کم عمق و سریع می شود که این به نوبه خود باعث آسیب دائمی به سیستم تنفسی و تارهای صوتی در فرد می شود.
 

بدن خود را هم راستا با پاهای خود نگه دارید

 
نکته ای که بسیاری از مردم متوجه آن نمی شوند نحوه تراز بدن هنگام ایستادن است. اگر نشست و برخواستتان به نامناسب انجام شود ، این موضوع به راحتی می تواند بر سلامت مفاصل شما تأثیر بگذارد.
 
کفش های شما ، از تمام قوس های بدن و بدن شما را پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید این قوس ها در همه افراد یکسان نیست  و همه قوسهای معمولی ندارند، بسیاری از افراد با مسائل ساختاری مانند قوس های بلند و صافی پا متولد می شوند ، به این معنی که این دسته از افراد نیاز به حمایت بیشتری دارند. استفاده نکردن از کفش های حمایتی در صورت داشتن قوس های غیرطبیعی در نواحی مختلف بدن باعث ایجاد بسیاری از علائم مانند درد در پا ، پایین پا  ،کمر و گردن می شود.
 
 
وقتی یک قدم به جلو می روید ، مچ پا ، زانو ، پهلو ، کمر و گردن برای تعادل مناسب و توزیع یکنواخت وزن بدن به پاها متکی هستند. اگر کفش نامناسب و بدون پشتیبان می پوشید ، می تواند بر مفاصل شما تأثیر منفی بگذارد و بر نحوه تعادل بدن هنگام ایستادن تأثیر بگذارد.
 
 

در برابر مشکلات پا و مچ پا محافظت کنید

پوشیدن کفش نامناسب می تواند خطر ابتلا به شرایط پا و مچ پا و آسیب دیدگی را که شامل میخچه ، بانو ، چکش و ورم کف پا است ، افزایش دهد. استفاده از کفش مناسب می تواند از اکثر این مسائل و مشکلات جلوگیری کند ، توجه داشته باشید برخی از این مشکلات بلند مدت هستند و آسیب طولانی مدت به پا و مچ پا  و… وارد کندکه ممکن است نیاز به درمان گسترده و حتی جراحی داشته باشد تا مجددا اصلاح شود.
 
 

بهبود عملکرد ورزشی

افرادی که  اهل ورزش و پیاده روی هستند یا بخشی از فعالیت های روزانه آنها بصورتی است که باید زمان زیادی روی پاهایشان بایستند ، اگر  در انتخاب کفشی که می پوشند دقت نکنند وکفش های و مناسب نپوشند ، به مرور با مشکل روبرو می شوند. اگر شغلی دارید که برای مدت طولانی باید روی پاهایتان باشید یا اگر ورزش خاصی انجام می دهید ، پس به انواع خاصی از کفش هایی نیاز دارید که پاسخگوی نیازهای شما باشد. نپوشیدن کفش مناسب باعث آسیب دیدگی و نقص عملکرد شما می شود. اگر می خواهید از آنچه بدن شما می تواند بیشترین بهره را ببرد ، بدانید که این کار با پوشیدن کفش مناسب بر اساس فعالیتی که انجام می دهید شروع می شود. همیشه در مورد کفش های مناسب برای هر فعالیتی که انجام می دهید تحقیق کنید .
 
اگر شما جزء آن  دسته از افراد هستید که کفش های فوق العاده فنری دوست دارید، لازم است بدانید که  در واقع این نوع کفش ها  می توانند عضلات پای شما را ضعیف کنند.
 
 
 
 

دسته بندی کفش های نامناسب

  • کفش های تخت
کفش هایی مانند کفش های باله ، صندل یا کفش های اسکیت بورد از قوس های پای شما تا حدودی پشتیبانی نمی کنند. استفاده طولانی مدت از این نوع کفش ها می تواند باعث درد و مشکلات شدیدی شود که کل بدن شما را تحت تأثیر منفی خود قرار می دهد.
 
وقتی کفش شما نتواند حتی فشار را به اندازه کافی به قوس های شما تقسیم کند ، تاندون ها ، عضلات و مفاصل باید برای حمایت وایجاد تعادل  از شرایط کنونی شما بیش از حد از خود گذشتگی کنند تا در نهایت از دست بروند وتحت تاثیر قرار بگیرند . این می تواند منجر به زخم ، درد پا و عوارضی شود که حتی تا زانوها ، کمر  و گردن را نیز درگیر کند. بنابراین ، اگر دچار مشکلات غیر قابل توضیح کمر یا درد دائمی در پاها شده اید ، ممکن است مشکل از کفش های شما باشد.
 
 
  • کفش های پاشنه دار
دکتر جیمز ایولی از دانشکده پزشکی هاروارد  می گوید  که افرادی که کفش های پاشنه بلند می پوشند بیشتر از بقیه افراد  در معرض تغییر شکل عضلات و مفصل قرار می گیرند، که متداول ترین آنها کوتاه شدن دائمی تاندون آشیل است (بافت فیبری که عضلات مچ پا را پشتیبانی می کند). این عارضه باعث کاهش عضلات ساق پا شده و قدم های فرد را محدود می کند.
 
 
  • کفش های ناسازگار
برخلاف آنچه که برخی از تولید کنندگان کفش می گویند ، هیچ کفشی با یک اندازه متناسب برای همه  وجود ندارد. پا در انواع مختلف طول ، عرض و ارتفاع متفاوت است. بنابراین یافتن کفش مناسب بسیار بیشتر از انتخاب یک جفت کفش با اندازه و سایز “مهم” است. ممکن است دو نفر هر دو سایز 40 بپوشند ، اما پاهای آنها از نظر عرض  بطرز قابل توجهی متفاوت باشد. آنچه می تواند برای اولین فرد کفش راحتی باشد ، می تواند در فرد بعدی درد و ناراحتی ایجاد کند. در ذیل به چند مشکل اشاره شده که  که می تواند ناشی از پوشیدن کفش نامناسب باشد:
 
  • شکاف پاشنه (پاشنه ترک خورده)
  • ناهنجاری های پا مانند پینه دوزی ، چکش ، بانیون
  • نوروپاتی
 
علاوه بر این ، کفش های اشتباه می توانند مشکلات سلامتی قبلی مانند آرتروز یا دیابت را بدتر کنند.
 
توجه داشته باشید کفش های مناسب دارای کیفیت بیشتری هستند و اغلب عمر طولانی تری نیز دارند ، که احساس راحتی بیشتری برای فرد خواهد داشت و در نهایت از بروز عوارض دردناک مقطعی یا  بلند مدت پا جلوگیری میکنند.
 
بنابراین ، سرمایه گذاری در یک جفت کفش سبک و انعطاف پذیر مناسب ، به معنای سرمایه گذاری در سلامت کلی شما است.
 
 
تاثیر-کفش-بر-سلامتی
 

پیوند بین پا و بقیه بدن

طبق گفته کالج آمریکایی جراحان پا و مچ پا ، کل بدن شما مانند یک زنجیر بلند است که هر پیوند (یا استخوان) به پیوند دیگر متصل است.
 
به طور طبیعی ، اگر یک استخوان آسیب دیده باشد ، یک واکنش زنجیره ای ایجاد می کند که باعث درد پرتوی در بقیه بدن شما می شود. به این ترتیب است که فقط یک آسیب دیدگی پا می تواند باعث مشکلات طولانی مدت پا ، کمر و گردن شود.
 
 

انتخاب کفش نامناسب چه تاثیری روی بدن دارد؟

 
تیم متخصص ما در شوزطبی می تواند به شما کمک کند
 
اگر نگران سلامت پاهای خود هستید یا در مورد بهترین نوع کفش (چگونگی انتخاب کفش مناسب )سوالی دارید لطفا دریغ نکنید تا با ما تماس بگیرید، متخصصین و مشاورین ما می توانند با توجه به شرایطی که دارید بهترین پیشنهاد و راهنمایی را برایتان ارائه دهند تا آگاهی شما افزایش یابد و بتوانید کفش مناسبی انتخاب نمایید .گام بعدی را بردارید و امروز با ما تماس بگیرید.
 
*** شما کاربران گرامی می توانید جهت مراجعه حضوری به دفتر و فروشگاه شوزطبی و گرفتن مشاورات لازم درباره کفش و صندل طبی مناسب و استاندارد ،به لینک تماس با ما مراجعه نمایید .
همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام شوزطبی با ما در ارتباط باشید.***