آخرین مقالات

آخرین محصولات

پوشش مناسب کوهنوردی در فصول سرد

در فصول سرد سال، کوهنوردی  یک امر سخت در مقایسه با سایر ورزش‌ها است. چرا که دمای کوه‌ها عموما در فصول گرم نیز کم‌تر از دمای سایر بخش‌ها است. به همین جهت کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت تمایل به کوهنوردی در این فصول حتما به نوع پوشش توجه کافی داشته باشید. در این پست با نکات پوشش مناسب کوهنوردی همراه ما باشید.

بهرام حسینی، مربی کوهنوردی در این باره می‌گوید:

کوهنوردی در فصل زمستان تخصصی می شود و حالت تفریحی و گُلگشت فصلهای دیگر را ندارد، بنابراین معتقدم در این فصل هر فردی در هر شرایطی نمی‌تواند کوهنوردی کند. کوه‌ رو کسی است که بنا به کاری به کوه می رود. ببدون اینکه شناخت و تخصصی از کوههنوردی داشته باشد که می تواند این فرد زمین شناس، پاراگلایدر سوار، چوپان، گیاه شناس و … باشد.

او همچنین عنوان کرد: کوه‌پیما هم به کسی اطلاق می شود که بنا دارد کوهنوردی را به صورت تخصصی یاد بگیرد. اما در ابتدای راه است و باید حتما از طریق یک مربی آموزش های این رشته را ببیند. کوهنورد کسی است که به صورت تخصصی کلاس های مختلفی را گذرانده و آموزش دیده است و هر زمان که به کوه ببرود، می تواند ازز هر مسیری صعود داشته باشد.

این مربی با تاکید به این که یکی از مهم‌ترین تجهیزات مناسب کوهنوردی پوشاک است، انتخاب پوشش مناسب کوهنوردی در فصول سرد سال نکات مهمی دارد که در هنگام تصمیم به کوهنوردی در این فصول باید حتما آن ها مدنظر قرار گرفته شود تا سبب مشکلات آتی نشود.

بهترین نوع پوشاک برای این فصول، پوشاکی است که زمینه‌ی تنفس بدن به بیرون را داشته باشد. همچنین استفاده از پوشاکی که امکان عدم نفوذ رطوبت به داخل را دارند حتما باید در نظر گرفته شود.

 

 

شما کاربران گرامی می توانید جهت مراجعه حضوری به شوزطبی و گرفتن مشاورات لازم درباره کفش و صندل طبی مناسب و استاندارد ،به لینک تماس با ما مراجعه نمایید .
همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام  با ما در ارتباط باشید.