آخرین مقالات

آخرین محصولات

پوشاک قاچاق و تاناکورا از مرز پاکستان وارد کشور می‌شوند

به دلیل افزایش قیمت پوشاک به خصوص پوشاک زمستانی، قاچاق پوشاک تاناکورا امروزه بیش از قبل افزایش یافته است. این پوشاک قیمت کمتری را در مقایسه با پوشاک با عنوان برندهای خارجی دارند، به همین جهت اغلب هدف فروش این کالاها قشر متوسط جامعه هستند. البته صرفا درآمد پایین دلیل تمایل افراد به خرید پوشاک تاناکورا نیست. برخی از افراد با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز منحصربفرد بودن برخی از این کالاها اقدام به خرید این دست از پوشاک می‌کنند.
 
اما هر ارزانی بی‌دلیل نیست. بهداشت در این پوشاک رعایت نشده و همچنین مقررات ورود کالا برای ورود آن‌ها اقدام نمی‌شود. همچنین لازم به ذکر است عرضه‌ی این پوشاک به تولیدکنندگان داخلی کشور آسیب وارد می‌کند.
 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک شیراز در این باره می‌گوید
 
سعى شده که از فروش لباس های کهنه در بازار شیراز جلوگیرى شود، اما باز به صورت دست‌فروشى شاهد این نوع عرضه پوشاک هستیم که میتواند سلامتى مردم و شهروندان را به مخاطره بیندازد.
 
اغلب پوشاک تاناکورای موجود در بازار ایران از طریق مرزهای کشور پاکستان و همچنین کشور انگلیس وارد می‌شوند.
 
رئیس اتحادیه پوشاک شیراز در این باره افزود
 
در واقع این پوشاک بعد از عیدکریسمس به کلیسا‌ها اهدا مى‌شود تا به عنوان هدیه به کشورهاى فقیر ارسال شود و از آنجا به صورت قاچاق وارد کشورمان شده و به فروش میرسد.
این مقام مسئول نیز گفت که باید از عرضه انواع پوشاک دست‌دوم و قاچاق جلوگیری شود چرا که استفاده از آن‌ها می‌تواند سلامت مردم را تهدید کند.
به نقل از ایلنا