آخرین مقالات

آخرین محصولات

نکات انتخاب دمپایی روفرشی مناسب

نکات انتخاب دمپایی روفرشی مناسب
بیشتر افراد از دمپایی یا صندل در منزل استفاده می‌کنند. به خصوص برای افرادی که مدت زمان زیادی را در منزل هستند، کیفیت دمپایی روفرشی اهمیت بالایی دارد. اما انتخاب یک مدل مناسب دمپایی روفرشی نکات زیادی را شامل می‌شود که قبل از خرید دمپایی بهتر است با آن‌ها آشنا باشید.
 

مناسب‌ترین دمپایی روفرشی

 
دمپایی‌ها انواع مختلفی دارند و تنوع آن‌ها به قدری بالاست که گاها افراد را در انتخاب نوع مناسب گیج می‌کند. به همین جهت نکات زیر می‌تواند یک راهنما برای شما در انتخاب دمپایی روفرشی مناسب باشد.
 
  • مدل دمپایی انتخابی شما باید به نحوی باشد که هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد.
  • مراقبت از پا در دمپایی موردنظر باید به بهترین نحو انجام شود.
  • راحتی دمپایی از نکات اصلی هنگام خرید است که باید بررسی شود.
  • بهترین دمپایی نوعی است که هم راحتی شما را فراهم کند و هم ظاهر زیبایی داشته باشد.
  • به همان میزان که گرمی دمپایی در فصل زمستان اهمیت دارد، خنکی دمپایی در فصول گرم نیز اهمیت دارد.
  • دمپایی روفرشی عموما با دمپایی‌هایی که بیرون از خانه استفاده می‌شوند تفاوت دارد. بررسی کنید مدل‌های سبک‌تر که مناسب خانه هست را تهیه کنید.
  • اهمیت جنس به کاررفته در انتخاب دمپایی روفرشی
 
جنس دمپایی روفرشی علاوه بر ساختار و طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک جنس مناسب هم راحتی را به ارمغان آورده و هم دمای مناسب پای فرد را تامین می‌کند. عموما دمپایی‌های روفرشی از چند جنس معمولی تولید می‌شود که هر کدام از این جنس‌ها خصوصیات خاص خود را دارند.
پنبه: جنس پنبه در تولید دمپایی روفرشی سبب تنفس بهتر پا می‌شود. به دلیل تولید این نوع دمپایی با الیاف طبیعی، رطوبت به خوبی جذب می‌شود.
جیر: جنسی دیگر است که در تولید انواع دمپایی استفاده می‌شود. جنس جیر موجب جذب آب شده و همچنین گرما به پا انتقال می‌دهد.
پشم: به خصوص در فصول سرد سال دمپایی‌های پشمی بهترین گزینه برای فرد هستند. استفاده از دمپایی پشمی در خانه گرمای خوبی به پای شما انتقال می‌دهد.
چرم: چرم به خصوص چرم طبیعی به دلیل گرانقیمت بودن عموما در دمپایی‌های خانگی استفاده نمی‌شود. دمپایی از جنس چرم ضدآب بوده و تبادل هوا به خوبی در آن انجام می‌شود.
پلاستیک: بخش کف دمپایی روفرشی عموما از پلاستیک است، دلیل استفاده از این جنس دوام، انعطاف بالا و استجکام بالای این جنس است. البته ممکن است که در لایه درونی دمپایی نیز از جنس پلاستیک استفاده شده باشد.
فوم: جنس دیگر مورد استفاده در دمپایی‌ها فوم است. از مزیت‌های فوم می‌توان به این نکته اشاره کرد که فوم‌ها شکل پای فرد را در بر می‌گیرند و به همین جهت نرم و راحت هستند. همچنین مراقبت از پا از مزیت‌های دیگر استفاده از این جنس است.
 

دمپایی مناسب باید متناسب با کف پوش خانه باشد

 
علاوه بر نوع جنس استفاده شده در دمپایی، متریال کف خانه نیز اهمیت دارد. چرا که تناسب آن‌ها باهم می‌‎تواند یک تجربه‌ی منحصربفرد برای فرد به ارمغان آورد.
در برخی خانه‌ها از کف پوش چوبی استفاده شده است. برای این نوع کف پوش دمپایی‌هایی که لایه‌ی بیرونی بخش زیرین آن پلاستیک باشد گزینه‌ی مناسبی است.
اگر در خانه‌تان از انواع موکت و فرش استفاده شده است، دمپایی‌های جلوبسته برای آقایان گزینه‌ی مناسبی است. همچنین دمپایی مدل باله، عروسکی و یا پارچه‌ای نیز گزینه‌ی مناسبی برای خانم‌ها هستند.
 

انتخاب سایز مناسب دمپایی روفرشی

عوام مردم به دلیل آزاد بودن پا در دمپایی فکر می‌کنند که سایز آن‌ها اهمیت چندانی ندارد. اما اینطور نیست و بهتر است که برای راحتی و همچنین حفظ الگوی صحیح راه رفتن، در انتخاب دمپایی روفرشی سایز مناسب خود را برگزینید.
 
اگر شما از آن دسته افراد هستید که علاقه دارید جوراب در خانه بپوشید بهتر است که دمپایی‌هایی با سایز بزرگ‌تر انتخاب کنید. برخی افراد هم دوست دارند که دمپایی‌شان کیپ و تنگ نباشند و در هنگام استفاده احساس راحتی داشته باشند.
 

وضعیت بازار دمپایی روفرشی و صندل در ایران

 
در ایران عموما چند برند مطرح عمده‌ی تولیدات دمپایی روفرشی را برعهده دارند. اما اگر از مشکلات پزشکی در ناحیه پا رنج می‌برید و یا برای راحتی بیشتر قصد خرید صندل طبی را دارید، شهرام طب از پیشکسوت‌های تولید کفش و همین‌طور صندل است.
 
امکان خرید مستقیم از طریق وبسایت شوز طبی به تازگی فراهم شده است که موجب راحتی مشتریان قدیمی و وفادار ما است.
 
صندل‌های ارتوپدی به دلیل طراحی بر پایه‌ی ساختار پا از جمله پوشاکی هستند که می‌توانند علاوه بر یک ظاهر خوب، سلامت فرد را نیز بهبود بخشد. محصولاتی که در برخی فروشگاه‌ها تحت عنوان طبی عرضه می‌شود در واقع کاربرد طبی ندارند و تنها راحت‌تر بودن فرد در هنگام استفاده از جمله مزایای این دسته از محصولات است. به همین دلیل انتخاب یک برند معتبر همواره در خرید کفش طبی و صندل یکی از موضوعات حائز اهمیت است.
 
 
Tags: , ,