آخرین مقالات

آخرین محصولات

مقایسه کفش طبی با غیرطبی

مقایسه-کفش-طبی-با-غیرطبی
همواره سلامت پاها نقش بسزایی در سلامت کلی بدن دارند. به همین علت استفاده از کفش‌های مناسب در سلامت کلی بدن نیز تاثیرگذار خواهند بود. مقایسه کفش طبی با غیرطبی مثل مقایسه‌ی انتخاب سلامتی و یا انتخاب مشکلات است. کفش طبی و صندل طبی همواره باید بر اساس دانش فنی و بر پایه‌ی تخصص طراحی شود. اگر این موارد به خوبی در ساخت این کفش‌ها رعایت شود، این کفش‌ها می‌توانند نقش مهمی را در حفظ سلامت پاها ایفا کنند.
 
تنوع کفش طبی محدود به یک یا دو مدل خاص نیست، این کفش‌ها همواره در انواع ظواهر تولید شده و می‌توان با هر سلیقه‌ای یک کفش مناسب خود را تهیه کرد.
 

مقایسه کفش طبی با غیرطبی بر چه اساس است؟

 
برای این که بتوان مقایسه کفش طبی با غیرطبی را به خوبی انجام داد، باید ابتدا به درک مناسبی از هر کدام از این دو نوع کفش رسید. باید بدانید که اگر کفش‌های طبی اصولی و زیرنظر یک ارتوپد طراحی شده باشند، در مقایسه با کفش‌های غیرطبی مزیت‌های زیادی را خواهند داشت. البته باید مدنظر داشته باشید که علاوه بر نظارت پزشک متخصص، تولید این کفش‌ها نیز باید در یک کارگاه ویژه و با ابزارآلات کاملا حرفه‌ای انجام شود. همچنین پیروی از اصول سلامت نیز باید در ساخت این دسته از کفش‌ها رعایت شود.
 
کفش‌های طبی اگر طراحی اصولی و ساخت دقیقی داشته باشند، در واقع می‌توانند به عنوان دارو برای مشکلات گوناگون موثر واقع شوند. این کفش‌ها در پیشگیری و درمان اختلالات استخوانی، کمر و پا نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.
 
کفش‌های غیرطبی تعریف خاصی ندارند، چرا که تقریبا همه‌ی ما حداقل یک عدد از این کفش‌ها را تابحال خریده ایم. در واقع اغلب کفش‌هایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند از نوع غیرطبی هستند. این دسته از کفش‌ها به دلیل تنوع و طرح‌هایی که دارند تقریبا همه‌ی ما را تحریک به خرید یکی از آن‌ها می‌کنند. البته استفاده از کفش های غیرطبی اگر برای مدت زمان‌های کوتاه باشد و شخص مشکلاتی از قبیل کمردرد، پادرد و یا کف پای صاف نداشته باشد، ایرادی ندارد. اما در غیر اینصورت استفاده از این دسته از کفش‌ها می‌تواند آسیب‌رسان باشد.
 
بنابراین برای سنجش تفاوت کفش طبی با غیرطبی باید یک طراحی مناسب ساختار بدن را با یک طراحی‌ای که غالبا غیراصولی است مقایسه کرد.
 
تفاوت-کفش-طبی-با-غیرطبی
 

از اصالت کفش خریداری شده مطمئن شوید

 
با توجه به توضیحاتی که پیشتر عنوان شد، طبعا استفاده از کفش طبی مزیت‌های بسیار بیشتری دارد. اما نمی‌توان به هر فروشگاهی که از عنوان کفش طبی استفاده کرده است اطمینان کرد.
 
تصور عموم مردم از این دسته از کفش‌ها این است که این دسته از کفش‌ها دارای کفی نرمی بوده و حالت ارتجاعی دارد. البته تا حدی این موضوع درست است، اما این دسته از کفش‌ها ویژگی‌های بسیاری علاوه بر این ویژگی دارند که یک کفش مناسب باید تمامی این ویژگی‌ها را همراه داشته باشد.
 
طراحی کفش‌های طبی اصل باید بر پایه‌ی معاینه‌ی بالینی و تشخیص یک پزشک متخصص در این زمینه انجام شده باشد. پس اگر بخواهیم دقیق بگوییم، در مقایسه کفش طبی اصل با کفش غیرطبی، قطعا کفش‌های طبی مزیت‌های بسیار بیشتری دارند.
 
شوزطبی از تولیدی‌‎‌های پیشکسوت و خوشنام در زمینه‌ی تولید انواع کفش‌‌های طبی است. با ثبت سفارش از وبسایت رسمی این برند می‌توانید از اصالت تولید این کفش‌‌ها اطمینان داشته باشید.
 
شاید برای شما هم سوال باشد که سیر تکامل ساخت انواع کفش و صندل به چه شکل بوده است. به همین جهت مطالعه‌ی تاریخچه صندل طبی می‌تواند جالب و مفید واقع شود. در زمان‌های گذشته وقتی که هنوز صندل اختراع نشده بود، برای جلوگیری از آسیب پای افراد از متریال موجود در طبیعت استفاده می‌شد. این مواد شامل پوست حیوانات، پوست درختان و همچنین علف‌ها بودند. طریقه‌ی استفاده نیز به این شکل بود که آن‌ها را به دور پا میپیچیدند. این کار علاوه بر حفاظت از پا، راحتی فرد در زمان شکار را نیز به همراه داشت.
 
در مناطق مختلف با آب و هوای گوناگون، طریقه‌ی ساخت انواع صندل متفاوت بوده است. برای مثال در مناطقی که آب و هوا سرد بود، از پوست حیوانات برای گرم‌شدن پا استفاده می‌شد. همچنین در مناطق با آب و هوای گرمسیری نیز علف، پوست درختان و گیاهان به کار گرفته می‌شد. این تفاوت چشمگیر در وضعیت آب و هوای مناطق مختلف موجب ایجاد انواع پاپوش در آن زمان شد.
 
اما نوع صندل‌های آن زمان تفاوت مشهودی با انواع موجود در حال حاضر داشته است و صندل طبی که امروزه در فروشگاه‌ها مشاهده می‌کنید، تغییرات زیادی با انواع قدیمی صندل که در تاریخچه صندل طبی به چشم می‌خورد دارند.
 
 

تاریخچه صندل طبی در ایران

 
تاریخچه صندل در ایران به سال‌های دور برمی‌گردد. قبل از میلاد از انواع چرم برای ساخت صندل‌ها در ایران استفاده می‌شد. طبیعتا طراحی صندل‌های آن زمان متناسب با سلیقه‌های آن زمان مردم بوده است. در گذشته ایرانیان ساخت و تولید صندل را به نسبت بسیار با سلیقه انجام می‌دادند. امروزه نیز اگر تاریخچه صندل طبی در ایران را دقیق‌تر مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که صندل‌های قدیمی ساخته شده در ایران در مقایسه با بسیاری از مدل‌های جهانی با سلیقه‌تر و زیباتر تولید شده‌اند.
 

وضعیت صندل‌ها امروز چگونه است؟

 
امروزه انواع صندل در سراسر جهان تولید و عرضه می‌شود. صندل طبی زنانه، صندل طبی مردانه و همچنین صندل‌های بچگانه نیز از انواع صندل‌های موجود در بازار است. اگر کاربرد طبی را می‌خواهید در فصول سرد سال نیز تجربه کنید، بهتر است ازانواع کفش طبی مردانه و کفش طبی زنانه استفاده کنید. چرا که استفاده از صندل‌ها در روزهای سرد گزینه‌های خوبی نیستند.
 
با نگاه به تاریخچه‌ صندل طبی، متوجه می‌شویم که زیبایی و سلیقه ایرانیان امروزه نیز در تولیداتشان مشهود است و سبک و سلیقه‌ی برخی تولیدکنندگان کشور همچنان سرلوحه‌ی جهانیان است.
Tags: , , ,