آخرین مقالات

آخرین محصولات

علت بزرگ شدن سایز پا

علت-بزرگ-شدن-سایز-پا
احتمالا برایتان پیش آمده باشد که کفشی با مدل، مارک و سایز همیشگی پایتان خرید کرده یا از طریق اینترنت سفارش داده باشید اما دیگر آن کفش متناسب با سایز پایتان نباشد یعنی یا به پایتان بزرگتر یا از پایتان کوچکتر باشد.
 
در این مواقع سوالات زیادی ممکن است پیش بیاید که  آیا سری جدید ساخت کفش ها با سایز متفاوت از قبل ساخته شده اند؟ آیا نوع مارک کفشها در تفاوت سایزها نیز دخیل است؟ آیا تغییر وزن مانند چاقی لاغری باعث بروز این مشکل میشود؟ و یا پای شما سایز خاصی دارد؟ علت بزرگ شدن سایز پا چیست؟
 
اگر شما هم بدنبال یافتن دلایلی هستید که باعث بزرگ شدن سایز پا میشود در این مقاله با ما همراه بشید.
 
علت های اصلی بزرگشدن سایز پا چیست؟
افزایش وزن چه تاثیرات منفی دارد؟
راه های کوچک شدن سایز پا چیست؟
 

دلایل مختلف بزرگ شدن سایز پا

پاها نیز مانند سایر اجزای بدن تحت تاثیر عوامل وشرایط مختلف تغییر سایز و اندازه می دهند، یکی از علل شایع تغییر اندازه پاها تغییر وزن بدن است.
به طور مثال فردی که در گذشته وزن بسیار بالایی داشته پس از اقدام به گرفتن رژیم غذایی و کاهش وزن سایز بسیاری از قسمت های بدن وی از جمله پاها نیز کوچکتر می شوند و بالعکس.
 
علت دیگری که باعث تغییر اندازه پاها میشود افزایش سن است، زمانی که فرد در سنین کودکی و نواجوانی است تا زمانی که به سن جوانی می رسد هر چند وقت یک بار (اغلب هر سال) شاهد افزایش سایز پا و سایر اعضای بدن خود می باشد
این روند ادامه پیدا خواهد کرد تا اعضای بدن وی به تکامل نهایی خود برسد و ثابت گردد یعنی تقریبا بین سنین 20-30 سال اندازه سایز پا (بدون تغییرات در وزن) ثابت می باشد.
 
بعد از گذراندان دوره جوانی زمانی که فرد پا به دوران میانسالی می گذارد باز هم شاهد تغییراتی در اندازه پاهای خود می باشد
در این مورد نیز با توجه به ژنتیک و ساختار بدن ممکن است سایز پا افزایش یا حتی کاهش یابد، که اغلب زمانی که فرد از دوران میانسالی پا به دوران پیری می گذارد همانگونه که سایر اعضای بدن وی رو به تحلیل است سایز پا نیز کمتر ازقبل می گردد.
 
 

آیا تغییر وزن بر روی پاها نیز اثر می گذارد؟

اضافه وزن رابطه مستقیم با افزایش سایز بدن دارد، پس جای تعجب نیست که اندازه پاها نیست در این موضوع مانند سایر اجزای بدن سهیم باشند تا بدن بتواند به تناسبی برسد که پاها قادر باشند وزن جدید بدن را نیز تحمل کنند.
پس میتوان نتیجه گرفت که یک علت بزرگ شدن سایز پا همین موضوع است.
 
طبق نظر سنجی که در کشور انگلیس انجام شد در نتایج بدست آمده بیش از 65% افراد اظهار بر این داشتند که اندازه پا‌هایشان در مقایسه با گذشته پهن‌تر شده است.
 

اثرات منفی افزایش وزن بر روی پاها

داشتن اضافه وزن و چاقی باعث افزایش فشار بر روی پا، مچ پا و اندام تحتانی می شود و همین عامل میتواند شمارا دچار آرتریت، درد پا و مشکلات پوستی در پا بکند.
 
با افزایش وزن کفش های شما ممکن است پاهای شما را محکم تر از گذشته بغل کند. رسوب چربی اضافی ممکن است فشار بیشتری بر اسکلت پای شما وارد کند و پاها را صاف تر کند.
وزن اضافی که پاهای شما تحمل می کند ممکن است پد چربی پا را از بین ببرد و باعث درد پا شود.
 

نسبت سایز پا و افزایش سن

بطور طبیعی با افزایش وزن پا‌ها نیز برای پخش کردن بار بدن نیز پهن‌تر می‌شوند.
اما مشکل از جایی شروع می شود که افراد به جای درک این شرایط به جای انتخاب کفش مناسب با سایز جدیدپایشان و انتخای کفش راحتتر سعی دارند پا‌های خود را به زور در کفش‌های قدیمی خود جای دهند یا اصرار به خر ید کفشهایی با سایز کوچکتر دارند.
 
اکثر مردم قصد خرید یک کمد لباس جدید را دارند، زیرا ممکن است شلوار و پیراهن آنها با کاهش وزن شل شود. اما کفش های جدید چیزی است که اغلب کسی انتظارش را ندارد.
کاهش وزن قابل توجه می تواند منجر به کاهش سایز کامل کفش شود. هنگامی که وزن خود را کاهش می دهید ، آن را در سراسر بدن خود از جمله نقاطی مانند دست و پای خود از دست می دهید.
 
کاهش قابل توجه وزن ممکن است باعث شود کفش های شما کمی گشاد شوند زیرا مقداری از چربی که روی پاهای شما پوشانده شده است را از دست می دهید اما نه آنطور که انتظار می رود، بطور مثال انتظار نداشته باشید که فقط با کاهش وزن از کفش های سایز 44 به سایز 42 برسید.
 
همچنین اگر به دنبال دلایل کوچک شدن سایز پای خود هستید پیشنهاد میشود همچنان با ما در شوزطبی بمانید.
 
 
علت-بزرگ-شدن-سایز-پا
 

سایز پا تا چه سنی رشد می کند ؟

میدانیم و میبینیم که سایز پا با افزایش سن همچنان در حال بزرگ شدن و پهن شدن می باشد، رشد پاها از زمان تولد و کودکی شروع می شود این سرعت رشد تا دوران بلوغ ادامه خواهد داشت. پس از گذراندن دوره بلوغ رشدپا کند و کندتر و  درنهایت متوقف می گردد. به طور کلی رشد پاها در بازه سنی 19 تا22 سالگی متوقف می شود. لازم به ذکر است در دوره میانسالی و پیری با تحلیل بدن و استخوان ها اندازه پا تا یک،دو یا سه سایز کاهش می یابد.

 

رشد کف پا تا چه سنی ادامه دارد؟

بطورکلی دو عامل اصلی که موجب تغییرسایز کف پای هر فرد میشود؛ نخست، رشد طبیعی بدن و همچنین حفظ تناسب پا با بدن است که این روند محدود به پا‌ها نیست. عامل بعدی  که بر اندازه پاها اثر میگذارد روند چاقی و افزایش وزن می باشد.

از دیگر عواملی که موچب بزرگتر شدن پاها میگردد بطوری که فرد نسبت به همسالام خود پای بزرگتری دارد عامل ژنتیک میباشد،همچنین تغذیه ناصجیح مانند خوردن خوراکی هایی که هورمون ها را تحت تاثیر قرار میدهد نیز میتواند منجر به افزایش سایز پاها گردد.

همانگونه که در بالا نیز به آن اشاره شد بیان میداریم که افزایش سایز پاها اغلب تا پایان دوران باوغ ادامه خواهد داشت و پس از آن متوقف میشود.

 

راههای کوچک شدن سایز پا و یا جلوگیری از بزرگ شدن پا

کاهش وزن قابل توجه می تواند باعث از بین رفتن چربی و کوچکتر شدن پاهای شما شود. طول پا و ساختار استخوان شما حتی با کاهش وزن اضافی تغییر نمی کند. با این حال ، ممکن است متوجه شوید که طول پاهایتان نیز کمتر شده است.
 
 

کفش طبی مخصوص زنانه یا مردان پنجه پهن

زنان اغلب بعد از بارداری نیم پا افزایش می دهند و با افزایش سن ، پاهای ما تمایل به بزرگ شدن دارند.
 
اگر بطور طبیعی پنجه پای پهتی دارید حتما با مشاورین متخصص کفش طبی و صندل طبی درمیان بگذارید تا  پس از ارزیابی پایتان کفش مناسب را به شما پیشنهاد نمایند.
 
 
 
 
در آخر اینکه
 
سه عامل اصلی در تغییر سایز پا‌ها نخست رشد بدن می باشد، دومین عامل هم بزرگ‌تر شدن اندازه بدن همراه با سن است و در اخر این که تغییرات وزن یکی دیگر از علل تغییر اندازه پا می باشد.
 
هنگامی که وزن اضافه می کنید ، بدن شما چربی را در سراسر بدن تقسیم می کند. چربی به شکم و بازوها می رود و اگر وزن قابل توجهی پیدا کنید، متوجه رسوب چربی در پاهای خود نیز خواهید شد.
 
شرکت شوز طبی با ارائه انواع کفش طبی مناسب هر سایز پا را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید و روانه بازار می کند.
این شرکت محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز به بازار عرضه می دارد. از حس سلامتی و شادابی شما خرسندیم. (پیچ اینستاگرام شوزطبی)
 
مطالب مرتبط

.

.

 

 

Tags: , , , , , , ,