آخرین مقالات

آخرین محصولات

راهنمای خرید کفش طبی مناسب پیاده روی

راهنمای-خرید-کفش-طبی-مناسب-پیاده-روی
کفش طبیعتگردی طبی
تنوع رنگ و مدل کفش های پیاده روی موجود در بازار، می تواند یافتن یک جفت کفش مناسب پیاده روی را برای شما کمی چالش برانگیز کند،
 
بهترین کفش های پیاده روی زنانه و مردانه  چه ویژگی هایی دارد؟ دراین مقاله میتوانید بهترین کفش پیاده روی زنانه و مردانه را پیدا نمایید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، تیم متخصص شهرام طب برای کمک به شما در بررسی بهترین کفش های اسپرت و پیاده روی موجود در بازار ، از ظاهر چرمی سنتی گرفته تا سبک و مقرون به صرفه را مورد بررسی قرار داده است، تا بتوانید با فراغ بال یک جفت کفش مناسب و استاندارد تهیه نمایید.
 
 

راهکار انتخاب بهترین کفش پیاده روی طبی

 
مطمئناً شما هم دوست دارید کفش های انتخابیتان راحت و حمایت کننده باشند ، از این رو لازم است در هنگام خرید چند مورد را در نظر بگیرید، که آیا کفشی که میخواید دارای وزن کم و سبک باشد، یا شاید کمی سنگین تر ومحکم تر. آیا شما به طور خاص به دنبال کفش پیاده روی تابستانی یا کفش پیاده روی مخصوص فصلهای سرد یا زمستانی هستید؟
 
اگر در جستجوی کفش طبی مناسب برای پیاده روی بر روس سطوح ناهموار و چالش برانگیز جهت ماجراجویی بیشتر هستید یا حتی اگر در جستجوی کفش پیاده روی برای گردشهایی با مسافت کوتاه آخر هفته و مسیرهای پیاده روی آسان باشید، تیم ما برای کمک به شما آماده است – تیم متخصصان پیاده روی شهرام طب مجموعه ای انتخاب کرده اند برای اینکه بهترین کفش های پیاده روی موجود در ایران را به شما معرفی کند.
 
کفش های پیاده روی یک انتخاب مناسب برای افرادی می باشد که در طول روز مدام در فعالیت هستند؛ به طور مثال زیاد سرپا ایستادن و پیاده روی باعث می شود فشار زیادی به پا و کمر وارد گردد خصوصا اگر کفش نامناسب باشد.
 
چکمه ها و پوتین ها که اغلب در فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند در مقایسه با بسیاری از کفش ها و صندل ها حمایت و پشتیبانی بیشتری برای پا فراهم می کنند. اما استفاده از این نوع کفش ها در فصل گرما و تابستان کاملا بی مورد می باشد ،از این رو توصیه می شود.لذا با نتخاب یک جفت کفش پیاده روی طبی میتوانید علاوه بر حفظ پشتیبانی پا ،انتقال هوا به داخل کفش و تهویه مناسب باعث می شود که دمای پا در داخل کفش مطلوب گشته و از افزایش رطوبت ناشی از عرق پا و به دنبال آن کاهش بوی ناشی از فعالیت باکتریها در سطح پوست پا که عامل بوی بد پا می باشند،جلوگیری شود.
 
با انتخاب بهترین کفش پیاده روی، نه تنها دیگر پیاده روی برایتان طاقت فرسا نمی باشد بلکه بسیار لذت بخش نیز خواهد بود.
 
 
 
 

تفاوت کفش پیاده روی با چکمه های پیاده روی

 
اساساً ، کفش های پیاده روی با همان ویژگی های چکمه های کوهنوردی ، از جمله ضد آب ، ناهموار ، زیر کف و پارچه های قابل تنفس طراحی می شوند ، اما معمولاً دارای های مچ پا کوتاه تر با وزن پایین تر نسبت به چکمه ها هستند.بطور کلی کفش های پیاده روی تابستانی بگونه ای طراحی ده اند که هوا راحتتر در آن جریان دارد تا از تعریق پا جلوگیری گردد ، اما به علت اینکه چکمه ها اغلب در فصل سرما مورد استفاده قرار می گیرند طراحی آن بگونه ای است که جریان هوا کمتر در آن صورت گیرد تا پا گرم نگه داشته شود.
 
 
 

تفاوت کفش دویدن و پیاده روی

 
کفش مخصوص دویدن ویژگی های متفاوتی در مقایسه با کفش پیاده روی دارد. توصیه می گردد کمه دونده ها کفش های پیاده روی ندوند ، زیرا این نوع کفش ها در مقایسه با کفش های مخصوص دوندگی دارای انعطاف کمتری می باشند.
 
یک واکر با دانستن اینکه به دنبال چه ویژگی هایی است ، می تواند هم کفش دویدن و هم کفش پیاده روی را تجزیه و تحلیل کند تا مدل هایی را پیدا کند که بهترین عملکرد را براش داشته باشد.
 
اگر شما برای پیاده روی کوتاه مدت و پرسه زدن با سرعت متوسط به یک کفش راحت نیاز دارید ، کفش پیاده روی طبی گزینه مناسبی برای شما می باشد؛ هرچند که کفش های پیاده روی نیز انواع مختلفی دارند، برخی از این نوع کفش ها بسیار سفت و سنگین هستند و با حرکت طبیعی پا مبارزه می کنند و موجب کاهش سرعت پایین می گردند.
 
در ادامه توچه داشته باشید که  دونده ها بیشتر از واکرها به بالشتک شدن در پاشنه و جلوی پا نیاز دارند ، به همین دلیل است که همه هیاهوهای مربوط به سیستم های بالشتک هوا را در کفش های آنها می بینید.
 
 
 
 

چگونه کفش پیاده روی متناسبی پیدا کنم؟

 
درهنگام خرید و امتحان کفش های پیاده روی ، از مواردی که باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرد این است  که در اطراف پاشنه احساس تنگی نداشته باشید و فضای کافی برای تکان دادن انگشتان پا وجود داشته باشد.
 
پس از بستن بند (زیپ یا چسب) کفش توجه کنید که مچ پاها بدون هیچ گونه احساس سفتی و فشار به مچ پا ثابت می مانند. همچنین در حین خرید به همراه خود جورابی را که معمولاً برای راه رفتن می پوشید داشته باشید و تا آنجا که ممکن است جفت ها را امتحان کرده و با آن راه بروید تا بتوانید راحتتر کفش مناسبی برای خود بیایبد.
 
 
 
 

نکات مهم خرید کفش پیاده ‌روی طبی مناسب

 
پاشنه کفش:
 
اندازه پاشنه کفش نباید خیلی بلند و یا خیلی تخت و صاف باشد،این اندازه نباید احساس راحتی را از پا بگیرد.
 
پشت کفش:
 
قسمت انتهایی کفش پیاده روی استاندارد طبی به گونه ای طراحی شده است که موجب زخم و آسیب برای پشت پا نگردد، توصیه می گردد حتما قبل از خرید کفش با آن چند قدمی راه بروید تا مطمعن شوید مشکلی برای پایتان ایجاد نمی گردد.
 
پهنای کفش:
 
انداره و میزان پهنای پنجه افراد باهم متفاوت است، برخی افراد دارای پنجه پای باریک و برخی دیگر پنجه های پهنی دارند؛ لذا توصیه می گردد کفشی را انتخاب کنید که سایز آن مناسب پای شما باشد.
 
توجه داشته باشید که پوشیدن کفش هایی با پنجه باریک،در دراز مدت عوارض جبران ناپذیری برای پنجه پا و قسمت های دیگر پاها به وجود می آورد.
 
طول کفش:
 
توجه داشته باشید که کوتاه بودن طول کفش پا را تحت فشار قرار داده تا جایی که انگشتان در شرایط نامناسب و تنگنا قرار بگیرند، آزاد نبودن انگشتان در داخل کفش موجب درد و ناراحتی در این ناحیه می گردد تا جایی که در نحوه راه رفتن شما نیز می تواند تاثیر بگذارد، همچنین این مشکل مرور زمان باعث ایجاد تاول، کبودی، انحراف انگشتان پا و… در پای شما می گردد. طول کفش باید دقیقا به اندازه طول پای شما باشد.
 
انعطاف پذیری کفش:
 
یکی دیگر از موارد مهمی که توجه به آن بسیار اهمیت دارد درنظر گرفتن میزان انعطاف پذیری کفش می باشد، کفش طبی استاندارد دارای کفی و رویه نرم و همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد چرا که اگر کفش غیر قابل انعطاف باشد، باعث می شود ماهیچه ی پای شما سفت گردد که این شرایط دردناکی برای پا ایجاد می کند.
 
توصیه می گردد هنگام خرید کفش پیاده روی و برای بررسی میزان انعطاف پذیری آن چند بار آن را خم و راست نمایید.
 
توجه به سایز کفش: این نکته را بدانید که هیچ گاه به سایز روی کفش اطمینان نکنید و حتما کفش را امتحان کنید تا از راحتی آن مطمئن باشید. سایز کفش دقیقا باید با سایز پای شما برابر باشد و انگشتان پا به راحتی در آن حرکت کنند.
 
سایز و وزن کفش:
 
از آنجایی که غالب های هر کفش با کفش دیگر متفاوت است تا زمان که کفش مورد نظر خود را نپوشید نمی توانید از اینکه سایز آن مناسب پای شماست اطمینان حاصل کنید.
 
همچنین در رابطه با میزان سبکی یا سنگینی کفش باید گفت، وزن پایین کفش به خودی خود یک امتیاز محسوب می شود،  وزن یک کفش استاندارد پیاده روی حدودا بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ گرم می باشد.
 
رویه کفش:
 
سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که جنس رویه آن بتواند هوا به راحتی به داخل و خارج آن جابجا شود .
 
زیره کفش:
 
زیره یک کفش طبی دارای قوس مناسب می باشد تا از وارد شدن ضربه به پا جلوگیری گردد.
 
کفش طبیعتگردی طبی
 
 

زمان مناسب برای خرید کفش پیاده روی

 
بهترین زمان برای خرید کفش ورزشی در زمان بعدازظهر یعنی اواخر روز می باشد، چرا که در این زمان به علت فعالیت هایی که در طول روز داشته اید پا کمی ملتهب است و باد دارد و راحتتر می توانید کفشی را انتخاب کنید که پای شما را تحت فشار قرار ندهد.
 
 
 
 
در آخر اینکه
 
اگر باز هم دچار تردید در خرید کفش پیاده روی مناسب هستید سهولت کار ، و کسب اطلاعات دقیق تر درباره انواع کفشهای پیاده روی زنانه و مردانه با کلیک بر روی لینک مربوطه می توانید تنوع بیشتری از انواع کفش طبی ، پیاده روی طبی و دمپایی طبی به همراه اطلاعات مربوط به هر کدام از محصولات به طور جداگانه دریافت نمایید.
 
 
مطالب مرتبط