آخرین مقالات

آخرین محصولات

دانستنی دنیای کفش

دانستنی دنیای کفش

پیشرفت انسان‌ها در زمینه‌های مختلف از کسی پوشیده نیست. در زمینه‌ی تولید پوشاک نیز بشر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. کفش‌ها از جمله پوشاک ضروری بشر بوده است که همواره انسان‌ها برای جلوگیری از آسیب به پاهایشان از آن‌ها استفاده کنند. به دلیل اهمیت حفاظت از پا، یکی از خاص‌ترین تولیدی‌های بشر در طول زمان انواع کفش بوده است. به همین جهت در این مطلب دانستنی دنیای کفش را گردآوری کرده‌ایم که امیدوارم موردپسند شما عزیزان واقع شود.

 

کفش پاشنه بلند در قدیم مختص آقایان بوده است!

امروزه به دلیل رواج استفاده از کفش‌های پاشنه بلند در خانم‌ها، تصور اغلب مردم این است که این کفش‌ها از ابتدا مختص خانم‌ها بوده است. اما جالب است بدانید که طبق گفته‌ی Slate آقایان اولین کسانی بودند که در قرن 10 میلادی از کفش‌های پاشنه بلند استفاده کردند. دلیل استفاده از این نوع کفش هم در آن زمان این بوده است که در هنگام سوارکاری آقایان بتوانند پایشان را به رکاب اسب قفل کنند.

 

دانستنی دنیای کفش – اولین نیم بوت جهان

ساخت بوت‌ها در واقع ساخته‌ی یک طراح کفش لندنی به نام جوزف اسپارکز است. او پس از ساخت اولین نیم بوت جهان آن را به ملکه‌ی بریتانیا، ملکه ویکتوریا اهدا کرد. از آن پس صنعت طراحی و تولید نیم بوت‌ها آغاز شد.

 

یک دانستنی دنیای کفش دیگر!

جالب است بدانید فقط یک موزه در جهان مختص انواع کفش است. در این موزه انواع کفش‌های قدیمی نگه‌داری می‌شود. یکی از کفش‌های موجود در این موزه مربوط به 4500 سال پیش است. البته این کفش قدیمی‌ترین کفش جهان نیست، بلکه یک کفش از 5500 سال پیش متعلق به شهر تبریز قدیمی‌ترین کفش جهان است. این کفش در حال حاضر در کشور ارمنستان نگه‌داری می‌شود.

 

600 هزار دلار فقط برای یک کفش

برخی از افراد به دلیل اهمیت به سلامت پا و یا اهمیت به پوشش خود، در خرید کفش هزینه‌ی زیادی می‌کنند. اما شاید این هزینه‌ها با قیمت گران‌ترین کفش تاریخ فاصله‌ی زیادی دارد. این کفش که سازنده‌ی آن Judy Garland است به مبلغ 600 هزار دلار در یک حراجی در سال 2000 به فروش رسید.

 

بزرگ‌ترین کفش جهان – گزیده‌ای دیگر از دانستنی دنیای کفش

بزرگ‌ترین کفش موجود در حال حاضر متعلق به یک پسر 22 ساله است که قد آن به طرز شگفت‌انگیزی بلند است. آقای جیسون اورلاندو رودریگرز 2 متر و 20 سانتی‌متر قدش است و طول پای وی حدود 40 سانتی‌متر است. جالب توجه است بدانید که ابعاد پای وی برابر با کمر یک پسر 9 ساله است.