آخرین مقالات

آخرین محصولات

خصوصیات کفش ورزشی خوب چیست؟

خصوصیات-کفش-ورزشی-خوب-چیست؟
کفش‌های ورزشی از جمله پرکاربردترین کفش‌ها هستند که از همه‌ی گروه‌های سنی علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند. پرطرفدارترین نوع کفش‌های ورزشی، کفش ورزشی مناسب پیاده روی است. از کودکان تا افراد مسن طرفدار کفش‌ پیاده روی هستند. اما خصوصیات کفش ورزشی خوب چیست و چگونه مناسب‌ترین کفش را برای خود انتخاب کنیم.
 

خصوصیات پاشنه کفش ورزشی

بخش پاشنه از مهم‌ترین بخش‌های یک کفش است. در هنگام خرید کفش ورزشی حتما راحتی این بخش را بررسی کنید. پاشنه مناسب باید به گونه‌ای باشد که وقتی بند کفش (نه چندان محکم) بسته است، بتوانید پایتان را بیرون بیاورید.

رویه کفش را بررسی کنید

رویه کفش باید به نحوی باشد که احساس راحتی در هنگام استفاده از آن داشته باشید. اگر هنگام استفاده از کفش احساس فشار از طرف رویه کفش داشتید، اطمینان حاصل کنید که بند کفش را محکم نبسته باشید چرا که ممکن است فشاری که احساس می‌کنید به خاطر بسته شدن سفت بندها باشد. همچننی آستر و پوشش درون کفش باید نرم و فاقد درز و برآمدگی‌های مختلف باشد.
 

خصوصیات پهنای کفش ورزشی چگونه باید باشد؟

 
پهنای کفش باید به نحوی باشد که پای فرد به راحتی در قسمت جلوی کفش حرکت کند. همچنین پای فرد باید حدود 6 میلی‌متر فضا از لبه‌های کفش فاصله داشته باشد. توجه کنید در صورتی که کفش شما تنگ باشد، کناره‌های کفش فشار به انگشت کوچک وارد کرده و موجب آسیب به پا می‌شود.
 
در هنگام خرید، حتما بندها را کامل بسته و چند قدم راه رفته تا از راحتی کفش در پایتان مطمئن شوید.
خصوصیات-کفش-ورزشی-خوب
 

قد کفش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد

 
قد این کفش‌ها حتما باید فضای کافی برای پای فرد داشته باشد. یک سانتی‌متر فاصله بین انگشت پا و انتهای کفش از خصوصیات کفش ورزشی خوب و مناسب است. این تفکر قدیمی که کفش جا باز می‌کند را کنار بگذارید. تا حدی این موضوع درست است، اما فقط این مسئله برای وقتی صدق می‌کند که فضای کفش کمی برای پای فرد کوچک باشد.
 
تبادل هوا از جمله ویژگی‌های مهم دیگر است. به خصوص به دلیل فعالیت بالا در کفش‌های ورزشی برای جلوگیری از تعریق زیاد این ویژگی از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
انعطاف پذیری، از خصوصیات مهم کفش ورزشی خوب
 
انعطاف پذیری کفش باید به نحوی باشد که وقتی آن را در دست می‌گیرید بتوانید آن را به خوبی بچرخانید. همچنین یک کفش خوب نباید به نحوی باشد که به راحتی شکلش را از دست دهد و یا آسیب ببیند.