آخرین مقالات

آخرین محصولات

خصوصیات کفش طبی خوب

بهترین-کفش-طبی-ایرانی-shoestebi

اکثر ما آدمها به خرید کفش بسیار علاقه نشان میدهیم اما بدون اینکه کفش‌های باکیفیت را بشناسیم ممکن است کفش هایی را خریداری کنیم که حتی یکبار هم نتوانیم از آن استفاده کنیم یا همان دفعات اول پوشیدن آن کفش به آخرین دفعات تبدیل شود، خاطره یکسری جفت کفشهای دوست داشتنی که مجبور شدیم با ناراحتی حسرت زیاد آنها را کنار گذاشته یا حتی دور بیندازیم…

اگر شما هم عاشق کفش هستید اما در نهایت آن‌ها را به درستی یا حداقل به اندازه کافی آن‌ها را نمی‌شناسید به لطف راهنمایی متخصصین کفش و صندل طبی از شما دعوت می‌شود باما همراه شوید تا بتوانید کفش مناسب و یا کفش طبی اصل را از کفش طبی فیک تشخیص دهید.

ما اغلب فراموش می کنیم که کفش پوششی است که بیشترین استفاده را در زندگی روزمره مان دارد ولازم است مورد اهمیت بیشتری واقع شود این موضوع که لباسی را که از صبح تا شب می پوشیم راحت باشد، تا حد امکان دوام بالایی داشته باشد و بتواند از پاهای ما بطور صحیح محافظت کند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط اتحادیه سلامت کشورهای فرانسه، آلمان و…مشخص شده که از هر 3 نفر، 2 نفر از درد در پاهای خود رنج می برند که در 30 درصد موارد علت این فشارها یا دردها کفش نامناسب است.

چرا کفش طبی بخریم؟

تخمین زده می شود که در طول عمر متوسط، ما از پاهای خود برای راه رفتن معادل پنج برابر محیط زمین استفاده می کنیم. با این حال متاسفانه به ندرت به پاهای و کفش هایمان  توجه میکنیم.

در واقع کفش ها مهم‌ترین بخش از پوشش یک فرد میباشند، زیرا برای هیچ پوشش یا لباس دیگری لازم نیست به این اندازه دقت به خرج داد چرا که پاها عملکردهای مکانیکی مهمی مانند انتقال وزن بدن را برعهده دارند.

لازم است به این موضوع توجه گردد که در صورت استفاده از کفش‌های بی کیفیت،غیر استاندارد و یا غیرطبی، ممکن است مشکلات زیادی از قبیل کمر درد، پا درد، زانو درد و… گریبان گیرمان شود، لذا بهتر است به منظور حفظ سلامتی از کفش و صندل طبی استاندارد استفاده کنیم و سلامتیمان را فدای پیروی از مد و ترندهای زودگذری که به سرعت در تغییر است نکنیم.

 

ویژگیهای کفش طبی خوب

معیارهای انتخاب کفش طبی مناسب، متقاوت و حتی متنوع میباشد. بر خلاف باور اشتباه مرسوم، بهتر است بدانید که قیمت به عنوان معیار مناسبی برای تائید کیفیت کفش باکیفیت در نظر گرفته نمیشود؛ چه بسا کفش‌های گران قیمتی که از نظر ارتوپدی و متخصصان پا شرایط مطلوبی نداشته و مورد تایید واقع نشدند،درنهایت منجر به عواقب ناخوشایند برای خریداران شده اند، به غیر از ناراحتی فوری یا ایجاد زخم و فشار در ناحیه پا پا، کفش نامناسب وغیرطبی ممکن است منجر به مشکلاتی در ساق پا، زانو، باسن و کمر شود؛ علاوه بر این، زمین خوردن – که می تواند عواقب ناگواری در افراد مسن داشته باشد – در میان کسانی که کفش نامناسب و غیرطبی دارند، بیشتر دیده می شود.

در این راستا، شوزطبی در ادامه برخی از ویژگی‌های کفش طبی مناسب را بیان می دارد.

برای خرید یک جفت کفش طبی استاندارد لازم است بدانید که به طور معمول، قیمت عامل اصلی خوب بودن آن نیست زیرا یک کفش طبی خوب ممکن است ارزان تر از یک کفش نامناسب باشد، همچنین مارک های معروف تضمینی برای با کیفیت بودن کفش نیستند. باید بررسی کنید که آیا کفش دارای ویژگی های زیر است یا خیر!؟

  1. قابلیت تنظیم

باید یک بند  یا کش قابل تنظیم وجود داشته باشد که امکان تنظیم اندازه به نیاز فرد را فراهم کند.

  1. پایداری

تکیه گاه پاشنه کفش (جام پاشنه) باید نرم و ثابت باشد بطوری که از حرکت عمودی یا افقی پاشنه جلوگیری شود.

  1. به اندازه کافی جادار

باید فضای کافی (هم عرضی و هم عمق) بعنوان مثال در جلوی کفش برای انگشتان پا وجود داشته باشد، بنابراین، باید کفشی را انتخاب کنید که به اندازه عرض انگشت شست بلندتر از بلندترین انگشت شما باشد.

  1. حداکثر 2.5 سانتی متر (1 اینچ) پاشنه

ارتفاع پاشنه کفش طبی مخصوص پیاده روی نباید بیشتر و حتی کمتر از 2.5 سانتی متر باشد. در غیر این صورت، پاشنه و مچ پا ناپایدارتر شده و در نتیجه مستعد پیچ ​​خوردگی و درد در جلوی پا می شوند.

  1. کیفیت کفش

کفش های با کیفیت اغلب دیرتر فرسوده و خرای میشوند، توصیه میشود کفش‌های فرسوده و کهنه تان را دور بیندازید، زیرا اغلب برخی از عملکردهای اصلی خود را از دست داده‌اند. لازم است بدانید استفاده از کفش های فرسوده، استرس و ضربه به پاها و مفاصل شما را افزایش می دهد که می تواند منجر به آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد شود.

خصوصیات کفش طبی خوب(کفش طبی مردانه)-شوز طبی

خصوصیات کفش طبی خوب(کفش طبی مردانه)-شوز طبی

از پوشیدن چه کفش هایی باید اجتناب کرد؟

دمپایی وصندل غیرطبی مانند فلیپ فلاپ ها

متخصصین پا میگویند که دمپایی های خیلی صاف، خیلی نازک و خیلی باز و سفت و می توانند منجر به مشکلات زیادی در پاها و ستون فقرات شوند. بنابراین در صورت راه رفتن طولانی مدت باید از پوشیدن آنها پرهیز کرد، همچنین این نوع کفش می تواند مشکلات مربوط به داشتن کف پای صاف را تسریع  میکنند.

علاوه بر این، دمپایی های بند انگشتی که بین انگشتان پا قرار می‌گیرد نیز می‌تواند خطرناک باشد زیرا ماهیچه‌های انگشتان پا تحت فشار قرار میدهند، که این موضوع ممکن است منجر به تغییر شکل انگشتان پا مانند انگشتان چکشی یا پنجه پا شود. متخصصین پا این مسائل را به طور منظم مشاهده می کنند و راه رفتن با این نوع دمپایی ها را به عنوان خطری جدی برا پاها میدانند.

کفش های پاشنه بلند

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار درصد خیلی بالایی از وزن را به جلوی پاها و پنجه منتقل می‌کنند که این شرایط علاوه بر افزایش فشار به این ناحیه منجر به درد جلوی پا مشده که در نهایت تعادل فرد برهم میریزد. بعلاوه هنگامی که زانوها و باسن به سمت جلو قرار میگیرد، ممکن استمنجر به درد و ناراحتی در کمر و پاها نیز گردد.

تخمین زده می شود که هر اینچ (یا 2.5 سانتی متر) بالا بردن پاشنه باعث افزایش 25 درصدی در انتقال وزن بدن به جلوی پای شما می شود.

نکته مهم تر اینکه ، پوشیدن کفش های پاشنه بلند نیز خطر ابتلا به گیرافتادگی عصبی، بونیون و انگشتان چکشی را افزایش می دهد. چنین مشکلاتی اغلب می تواند دائمی باشد و ممکن است جهت درمان و اصلاح به جراحی نیاز داشته باشد.

کفش های بدون پاشنه

کفش‌هایی که بیش از حد صاف هستندو قوس کافی را برای پاها ایجاد نمی‌کنند(مخصوصاً برای کسانی که کف پای صاف دارند) میتواند مشکل‌ساز شود. علاوه بر این، از آنجایی که که نیروی زمین مستقیماً به کف پاها منتقل می شود و کف پاها  نیز نسبتا نازک هستند، جذب شوک کافی را ندارند.از این رو ممکن است منجر به ناراحتی های شدید در راه رفتن طولانی مدت گردد، همچنین خطر زخم شدن کف پا توسط یک جسم خارجی بیشتر میشود.

 

شناخت آناتومی پا

لازم است هنگام خرید کفش آناتومی پا مورد توجه قرار گیرد چرا که آناتومی پای افراد باهم متفاوت میباشد. به گفته متخصصان، برای جلوگیری از مثلاً ظاهر شدن میخچه یا پینه، مفشهایی که متناسب با آناتومی پاهایتان می باشد را انتخاب نمایید. از آنجایی که خانومها اغلب تمایلی به پوشیدن کفش‌های مناسب پای خود را ندارند و به آناتومی پا احترام نمی‌گذارند پس درد  وناراحتی بیشتری در ناحیه پاهای خود، نسبت به آقایان دارند.

49 درصد افراد فرم پای مصری دارند، به اینصورت که انگشت شست پا که بزرگتر و بلند تر است. برعکس، 40٪ دیگر فرم پای یونانی دارند (انگشت دوم، از انگشت بزرگ شروع می شود، بزرگتر از بقیه) و 11٪ دیگر نیز دارای پای مربع شکل  هستند، یعنی سه انگشت اول هم اندازه میباشند.

به عنوان مثال، با پای مصری، زمانی که ما کفش های با فرم پنجه کوتاه را انتخاب می کنیم، مستعد ایجاد کبودی در زیر ناخن ها خواهیم بود.

 

در پایان روز خرید کنید

متخصصین پا توصیه می کنند در پایان روز کفش بخرید. این زمانی است که اندام های تحتانی بیشتر متورم می شوند و پا بیشتر خسته می شود. به خصوص در خانم ها در پایان روز ممکن است 8 تا 12 درصد افزایش حجم پا داشته باشد.

 

از کجا کفش طبی بخرم؟

توصیه متخصصین کفش و صندل طبیshoestebi این ااست که حتما قبل از خرید کفش طبی درباره تولیدکننده آن تحقیق کنید و از فروشگاها و نمایندگیهای کفش طبی مورد نظر خرید نمایید.

برای انتخاب کفش مناسب، زمان گذاشتن برای امتحان کردن آنها اهمیت بالایی دارد. نه برای اینکه خود را متقاعد کنید که آنها به خوبی با کیف دستی شما هماهنگی دارند یا خیر، بلکه برای اینکه ببینید پاهایتان در داخل کف انتخابیتان راحت است و فضای کافی داشته باشد.

هدف اصلی از امتحان کردن و قدم زدن با کفش مورد نظر این است که اطمینان حاصل شود که آنها در طول استفاده، به دلیل درز بد قرار داده شده یا نقص ساخت، باعث درد نمی شوند. بنابراین قبل از خرید، دست را به خوبی به داخل رد می کنیم تا مطمئن شویم چیزی که باعث آسیب شود وجود ندارد.

خصوصیات کفش طبی خوب-شوز طبی

بخوانیم: معرفی تولید کنندگان بزرگ بهترین صندل و دمپایی طبی

 

کفش طبی ورزشی

اولین معیار انتخاب یک جفت کفش طبی اسپورت ورزشی، وزن شماست. هرچقدر وزن بیشتری دارید ، کفی کفش باید ضخیم تر و مقاوم تر باشد.

کفش های ورزشی انواع مختلفی دارند که به طور کلی برای فعالیت بدنی مناسب هستند. اما اگر بیشتر اهل پیاده‌روی، دویدن یا حتی دوچرخه‌سواری و…، از یک فروشگاه تخصصی کفش طبی مشاوره بگیرید.

می گویند عمر معمولی یک کفش از چند صد کیلومتر بیشتر نمی شود. مواظب باشید زیرا از آنجایی که سایش پیشرونده است، واقعا متوجه آن نمی شوید.این کیفیت کفی است که باید ارزیابی شود و عملکرد میرایی آن، نه سایش خارجی که بعداً به وجود می آید. شش تا هشت ماه استفاده، 3 بار در هفته، حداکثر طول عمر است.در نهایت، هر فعالیت بدنی که انتخاب می کنید، کفشی بخرید که یک سایز بزرگتر از سایز پای معمولی شما باشد.

 

در آخر اینکه

توصیه میشود برای سلامتی پاها، کفشهایی با پاشنه «نه خیلی بلند و نه خیلی صاف» بپوشید. علاوه بر این، برای خانم ها، طبق گفته متخصصان پا، کفش روزانه ایده آل دارای پاشنه 2 تا 5 سانتی متر است ؛حداکثر پاشنه بیست و پنج میلی متر برای مردان، چهل و پنج میلی متر برای زنان مناسب است.

 

شرکت شوز طبی با ارائه انواع کفش طبی مناسب هر سایز پا را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید و روانه بازار می کند.
این شرکت محصولات خود را به صورت اینترنتی نیز به بازار عرضه می دارد. از حس سلامتی و شادابی شما خرسندیم. (پیچ اینستاگرام شوزطبی)
 

 

مطالب مرتبط

حقایقی درباره تاثیر کفش بر سلامتی

خصوصیات صندل طبی استاندارد

راهنمای خرید کفش طبی مناسب پیاده روی

Tags: , , , ,