آخرین مقالات

آخرین محصولات

بهترین کفش طبی برای خارپاشنه

بهترین-کفش-طبی-برای-خار-پاشنه
ممکن است مشکلات و دردهای مختلفی در قسمت های مختلف پا ایجاد شود که هر کدام از این مشکلات دلایل مختص به خود را دارد و با روشهای درمانی مختص به خود بهبود یا درمان می گردد.
 
یکی از دردهای طاقت فرسا که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم درد در ناحیه پاشنه پا می باشد، که به علت بروز عارضه خارپاشنه است.
این نوع درد یکی از آزاردهنده ترین دردهای بدن می باشد که منجر به مختل شدن زندگی روزانه فرد مبتلا می گردد و اورا مجبور به پوشیدن کفش طبی مخصوص خار پاشنه میکند.
 
در ادامه خواهیم خواند:
 
  • چرا باید به پاهایمان اهمیت دهیم؟
  • خارپاشنه چیست؟
  • علائم و دلایل بروز خارپاشنه ای؟
  • کفش های مخصوص خارپاشنه چیست؟

 

خار پاشنه چیست؟

یکی از دردهای شایع در ناحیه پاشنه پا که موجب درد و تورم در ناحیه رباط کف پا (نقطه تلاقی و اتصال انگشتان با پاشنه پا) می گردد بروز برامدگی به نام خار پاشنه است.
علت ایجاد این مشکل تجمع رسوب کلسیم در ناحیه پاشنه پا می باشد، این عارضه در افرادی که فعالیت های ورزشی مانند دویدن و پریدن انجام میدهند نسبت به سایر افرا د شایع تر است.
همچنین افراد میانسال که در بازه سنی 40 تا 60 سالگی قرار دارند نیز بیشتر از سایرین با این درد دست و پنجه نرم می کنند.
 

آیا روش درمانی مطمعنی برای رفع خارپاشنه وجود دارد؟

خارپاشنه علاوه بر بروز درد طاقت فرسایی که دارد به مرور زمان منجر به ضعیف شدن هرچه بیشتر پاشنه  وقوس پا می گردد،در برخی از موارد خارپاشنه ها بصورت بصری قابل مشاهده نمی باشند و تنها با توسط عکسبرداری اشعه ایکس قابل تشخیص می باشد.

برای درمان خارپاشنه و تسکین درد آن روشهای مختلفی وجود دارد از جمله استفاده از داروهای ضد التهاب ، درموارد حاد و مزمن نیز لازم است تحت عمل جراحی این توده کلسیومی خارج گردد، لازم است به ادامه این جمله اضافه گردد که  اگر مراقبت های لازم انجام نگردد هیچ روش درمانی قطعی برای از بین برئن خارپاشنه وجود ندارد بطور مثال پوشیدن کفش طبی مناسب خارپاشنه علاوه بر کاهش درد به بهبود آن پس از جراحی کمک می کند.

پا قلب دوم انسان

همانگونه که می دانید پاها بیشترین میزان فعالیت را نسبت به سایر اعضا بدن دارند، همچنین این عضو بدن بیشترین فشار را هم از سمت زمین و هم از سایر اجزای بدن نیز متحمل می شود.
 
متاسفانه تا زمانی که درد و ناراحتی را در پای خود احساس نکنید متوجه ناپرهیزی هایی و بی توجهی هایی که درمورد سلامتی پاهایتان انجام داده اید، نمی شوید.
از این رو توصیه می گردد به حفظ سلامتی پاهایتان توجه نمایید و در صورت بروز هر نوع صدمه و آسیب حتما ناحیه درد را بررسی نموده و بهترین راهکار را جهت درمان آن برگزینید.
 

افراد مستعد خارپاشنه

این عارضه دردناک ملتهب یا همان ورم فاسییت کف پا، اغلب در افرادی که دارای اضافه وزن هستند ،دونده ها و همپنین افرادی که دائما کفش های نامناسب وغیراستاندارد می پوشند رخ میدهد.پس عوارض پوشیدن کفشهای غیر استاندارد را جدی بگیرید.

یکی از مشکلاتی که افراد دارای خارپاشنه با آن دست و پنجه نرم می کنند احساس درد چندبرابر هنگام پوشیدن کفش است، لذا توصیه میگردد افرادی که در کف پای خود التهاب و درد زیادی دارند برای تهیه کفش مناسب حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایند.

 

بخوانیم : تاثیر کفش مناسب بر سلامتی

 

بهترین کفش طبی مخصوص خارپاشنه

کارایی کفش طبی مخصوص خارپاشنه در مقایسه با سایر کفش ها کاملا متفاوت است،هرچند ممکن است از نظر ظاهری این تفاوت قابل تشخیص نباشد، اگر ما هم جزء آن دسته افرادی هستید که با ویژگی های این کفش ها آشنایی ندارید توصیه میگردد برای خرید کفش یا دمپایی خارپاشنه حتما به فروشگاه معتبر کفش و صندل طبی مراجعه نموده و از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برخی افراد تصور می کنند که کفش های مخصوص خارپاشنه به علت خاصبت درمانی که دارد پس ظاهر نازیبایی نیز دارد که باید بگوییم  خوشبختانه فروشگاه طبی شهرام طب برای پاسخگویی به مشتریان خود تنوع بالایی برای همه سنین  و هرنوع سلیقه ای را عرضه میدارد.

علائم بروز خارپاشنه

درد خارپاشنه در ابتدا مانند فرو رفتن سنجاق در کف پا احساس می شود و به مرور با تجمع هرچه بیشتر این رسوبات میزان درد نیز گسترش یافته تا جایی  که فرد ممکن است احساس فرو رفتن شیء مانند چاقو به کف پای خود را داشته باشد که بسیار عذاب آور می باشد.
 
این درد اغلب در ابتدای روز و برداشتم اولین قدم شروع می گردد.
 

علل شایع بروز خارپاشنه

  • دویدن بر روی سطوح ناهموار
  • کف پای صاف
  • داشتن قوس زیاد کف پا
  • پوشیدن مداوم کفش های فرسوده و ساییده شده
  • پوشیدن کفش هایی با سایز نامتناسب پا
  • پوشیدن کفشهایی که فاقد قوس مناسب و استاندارد هستند.
  • راه رفتن با پای برهنه
  • آسیب و ضربه به پاشنه پا
  • دیابت
  • چاقی و اضافه وزن
  • نازک شدن لایه چربی مخافظ پاشنه پا و کاهش انعطاف پذیری بافت همبند کف پا، که اغلب به علت افزایش سن ایجاد می گردد.
  • پوشیدن کفش هایی با پاشنه غیر استاندارد مااند کفش های پاشنه دار ونوک تیز
  • ایستادن زیاد و طولانی مدت بر روی پاها
  • راه رفتن با الگوی غیر استاندارد و غلط
  • عدم انعطاف و نرمی کفی کفش
 
 

کفش طبی مخصوص خار پاشنه

توصیه همیشگی تیم متخصص شهرام طب جهت بهبود و پیشگیری از مشکلات مربوط به پا، مچ پا، ساق پا، کمر و بطور کلی  عضلات و ستون فقرات پوشیدن کفش استاندارد طبی می باشد.
همچنین پیشنهاد میکنیم درباره بهترین مارک کفش طبی در سایت ها و منابع معتبر کمی بیشتر تحقیق کنید.
 
در صورتی که از مشکل خارپاشنه رنج می برید و این موضوع راه رفتن را برایتن دشوار و دردناک کرده است توصیه میشود حتما به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید تا علاوه بر داروی تجویز دارویی و… برای شما کفش مخصوص خارپاشنه تجویز نماید.
 
البته لازم به ذکر است که شما می توانید با مراجعه به داروخانه های معتبر کفش طبی مخصوص خارپاشنه را خریداری نماید.
 
پوشیدن انواع کفش طبی مناسب و استاندارد راهی آسان و کم هزینه برای حفظ سلامت پا و بدن جهت پیشگیری از هر نوع مشکلات ناشی از پوشیدن کفش نامناسب، می باشد.
به این دلیل که ساختار انواع کفش و صندل طبی به گونه ای طراحی شده که بستری نرم و منعطف را برای پا فراهم می کند.
 
طراحی کفش طبی به گونه ای است که مچ و انگشتان پا تحت حفاظت صحیح قرار می گیرد تا فرد بتواند به راحتی در هر مسافتی راه برود بدون  اینکه درد و فشاری را بر روی پای خود احساس کند.
 
نکته مهمی که در حین خرید کفش لازم است به آن توجه کنید انعطاف پذیری مناسب کفش می باشد، برای اطمینان از این موضوع حتما با خم و راست کردن زیره کفش انعطاف پذیری آن را بسنجید.
 

کفش طبی زنانه برای خار پاشنه

جهت تهیه کفش مخصوص خار پاشنه زنان می توانید علاوه بر داروخانه به صفحه مربوط به، کفش طبی زنانه 2067 مراجعه نمایید.
این کفش به دلیل کفی و پد مناسب خار پاشنه ای که در آن تعبیه گردیده گزینه مناسبی است برای خانم هایی که از مشکل خارپاشنه رنج می برند و به دنبال کفش طبی مخصوص خار پاشنه هستند.
 
شما عزیزان می توانید جهت مراجعه حضوری به شهرام طب و گرفتن مشاورات لازم درباره خرید انواع صندل و کفش طبی مناسب و استاندارد، با ما در ارنباط باشید.
 

 

.

Tags: , , , ,