آخرین مقالات

آخرین محصولات

آخرین و بهترین درمان سیاتیک

آیا می دانید نتایج Google از نمایش بهترین کفش های سیاتیک خسته شده است؟
 
طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد 45٪ مردم حداقل یک بار در کل زندگی خود این تجربه بد را پشت سر گذاشته اند، از آنجا که عصب سیاتیک گسترده ترین و طولانی ترین عصب بدن انسان است ، هر گونه تحریک در این ناحیه رخ بدهد موجب آزار و درد فراوانی برای فرد می شود ، اگر برای غلبه بر درد اقدامی انجام داده نشود ، می تواند مزمن یا حاد شود، بطوری که حتی می تواند به طور دائمی به عصب آسیب برساند. بنابراین ، قبل از بروز هرگونه خطر ناخواسته ، حتما به درمان و بهبود آن بپردازید.
 
 

3 راهکار ساده در درمان سیاتیک برای همیشه

اگر دلایل پزشکی برای سیاتیک خود را شناسایی کرده اید اما دردهای مداوم دارید یا بدون هیچ یک از عوامل خطر شایع، دردی را تجربه می کنید ، چندین عامل بی ادعا وجود دارد که ممکن است در کمین سبک زندگی شما باشد. اطمینان حاصل کنید که عادات و رفتارهای زیر را محدود یا متوقف می کنید.
 
  • دوری از استرس
به گفته دکتر جان سارنو ، استرس یک محرک ذهنی برای سیاتیک می باشد. سارنو ، که استاد پزشکی توانبخشی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک و پزشک معالج در انستیتوی پزشکی توانبخشی راسک در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک بود ، در اینباره گفته است که اکثر دردهای عصبی ما ریشه در دردهای احساسی وفکری ما دارند.
 
  • قرار دادن اجسامی مانند کیف پول ، تلفن همراه و .. در جیب پشت
نشستن ، به ویژه برای مدت زمان طولانی ، خصوصا با کیف پول و اشیایی از این قبیل در ، به به عضله های پشت فشار می آورد، عصب سیاتیک نیز در این قسمت تحت فشار قرار میگیرد. M.D. Elmar Lutz ، در سال 1978 دو مورد موردی را درباره این پدیده توصیف کرد و نام آن را “کارت اعتباری – سیاتیک قلبی” گذاشت. سیاتیک کیف پول را نیز سیاتیک جیبی نامید.
 

رابطه کفش و درد عصب سیاتیک

پوشیدن کفش غیر استاندارد،کفش پاشنه بلند و کفش های بدون بالشتک یکی دیگر از موارد تاثیر گذار بر عصب سیاتیک می باشد. ممکن است هنگام راه رفتن یا ایستادن نیروهایی که از سمت زمینی ایجاد می شوند ، به ساختارهای پشت و مفصل ران منتقل کنند.
 
به علاوه ، کفش های پاشنه بلند وزن شما را به سمت جلو انتقال می دهند ، که به نوبه خود ممکن است باعث شود لگن شما به سمت عقب مایل شود . مشکل این است که این حرکت لگن است که عضلات همستر را در پشت کش می دهد. از آنجا که عصب سیاتیک در همان مسیر همسترینگ پایین می رود ، این وضعیت کشیده شده مزمن ممکن است سیاتیک شما را نیز کشیده و تحریک کند.
 
 
 
 

آیا کفش های تخت می توانند باعث ایجاد سیاتیک شوند؟

 
متأسفانه پاسخ مثبت است. کفش های تخت نه تنها برای سلامتی مفید نیستند و حتی می توانند باعث ایجاد سیاتیک شوند.
 
قبل از درک اینکه کفش های تخت چگونه می توانند سیاتیک ایجاد کنند ، باید بدانید که سیاتیک چیست و چه زمانی اتفاق می افتد. درد سیاتیک زمانی ایجاد می شود که استرس بیشتر بر روی عصب سیاتیک ایجاد شود. اغلب منجر به درد در پا ، بی حسی و احساس سوزش می شود. منشأ آن از ناحیه کمر است و به دلیل وضعیت بد بدن و تأثیر ثابت آن در اثر اصابت کف پا به زمین شدت می یابد.
 
همه ما می دانیم که کفش به نحوه راه رفتن و حمل خود شکل می دهد. ما برای محافظت از پا در برابر نیروهای خارجی کفش می پوشیم. اما پوشیدن کفش های نامناسب برای مدت زمان طولانی می تواند مشکلات دردناک مختلفی را در پای ما و همچنین وضعیت بدن ایجاد کند.
 
بطور مثال کفش نامناسب باعث کمردرد  شده که بعداً با شعله ور شدن درد سیاتیک همراه است زیرا پاهای ما کل وزن بدن را تحمل می کنند. بطور کلی پاشنه کفش باید اندازه استاندارد داشته باشد،در تمام این سال ها شنیده ایم که پوشیدن کفش های پاشنه بلند برای مدت زمان طولانی می تواند به پاهای ما آسیب برساند و همچنین باعث ایجاد سیاتیک شود.
 

اگر سیاتیک درمان نشود چه میشود؟

همانگونه که اشاره شد سیاتیک یکی از اختلالات کمر و ستون فقرات است که به اندازه دیسک کمر درد طاقت فرسا و آزاردهنده ای دارد،که در صورت عدم توجه و یا رسیدگی اشتباه و غیر اصولی حادتر میشود تا جایی که نیاز به جراحی خواهد داشت،

عدم توجه به درد ناشی از سباتیک منجر به آسیب عصبی داثمی وغیرقابل جبران میگردد تا جایی که حتی ممکن است باعث فلج دائمی در فرد مبتلا گردد و فرد در قسمت های مربوطه کنترل و احساس حرکتی خود ذا به طور کامل از دست دهد .

 

علائم بروز سیاتیک

  • احساس درد کمر،لگن و ران
  • گرفتگی عضلات
  • احساس سوزن‌سوزن شدن که در سراسر پاها بطور گسترش یافته
  • ضعف و بی حسی
  • سفتی در ناحیه آسیب دیده
  • درد تیر مانند (تیر کشیدن) که باعث دشواری در ایستادن می‌شود
  • بی اختیاری (عدم توانایی در کنترل روده و مثانه)
 

بهترین درمان سیاتیک

با اینکه شدت درد سیاتیک ممکن است فعالیت روزانه را دشوار کند. اما استراحت در رختخواب به عنوان درمان اصلی توصیه نمی شود. برای مدیریت درد جدید سیاتیک ، ممکن است دریابید که با انجام فعالیت ها و تمرین های مخصوص میتوانید به بهبود و کاهش این درد کمک نمایید. توصیه می گردد اگر این درد بیش از 2 هفته طول کشید حتما با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.
 
نوع تمرینات وفعالیت های مربوط به سیاتیک  به علت ایجاد سیاتیک بستگی دارد. توصیه می شود در طول درمان سیاتیک حتما از کفش های طبی استاندارد استفاده کنید تا فشاره وارده به این ناحیه کم شود.
 
 

بهترین کفش طبی مخصوص سیاتیک

بطور کلی کفش طبی مناسب برای سیاتیک کفش است که از قوس کف پا، پاشنه و پنجه حمایت کند،
 
طراحی علمی کفش طبی به گونه ای است که حفاظت را در یک ناحیه و منعطف بودن را در ناحیه دیگر برای پا در نظر می گیرد، به این ترتیب پا را به طور کامل در بر گرفته ومورد محافظت صحیح قرار می دهد.
 
مهم ترین هدف کفش طبی برطرف کردن مشکلات اسکلتی ،عضلانی  و بهبود آن است، به همین دلیل  تمرکز اصلی کفش طبی حمایت از  کمر، پا ، مچ پا و کف پا می باشد.
 
اگر از مشکلاتت دیسک کمر رنج می برید بهتر است درباره کفش مناسب دیسک کمر نیز اطلاعات کافی داشته باشید.
 
 
 

کفش طبی و تسکین درد

 
کفش نامناسب به راحتی  می‌تواند باعث ایجاد انواع  درد مزمن وحاد در ناحیه کمر، لگن، پایین پا، پاشنه و کف پا شود، اگر سبک زندگی یا کارتان ایجاب می‌کند که ساعت‌های طولانی بایستید، لازم است بدانید پوشیدن کفش هایی فقط صرف، پایین بودن قیمت یا زیبایی ظاهری می تواند عواقب و مشکلات جبران ناپذیری برایتان ایجاد کند، کفش‌هایی که دارای  کفی محافظ هستند مطابق با میزان گودی پا طراحی شده اند  و از گودی کف پا حمایت می‌کنند بهترین گزینه برای هر فرد می باشد چرا که همه ما می دانی مپیشگیری بهتر از درمان است.
 
کفش طبی به علت طراحی استانداردی که دارد باعث افزایش قدرت پا شده و از آسیب استخوان و عضلات پا، کمر و…  جلوگیری می نماید و در نهایت سلامتی بدن شما را از سمت خود تضمین می نماید.
 
 
 

کفش طبی و بهبود گردش خون

می دانیم که اگر خون کافی به پاها نرسد در نتیجه  اکسیژن رسانی به پا نیز قطع می شود.  احتمالا در ابتدا متوجه  اختلالات در خونرسانی و کمبود اکسیژن در پا نشوید اما تکرار این موضوع به مرور عوارض زیادی در پی خواهد داشت،بطوری که در انجام امور ساده هم دچار مشکل میشوید، یکی از عوارض رایج عدم خونرسانی و اکسیژن به پاها ، ورم پاها و احساس درد می باشد.
 
خوشبختانه طراحی کفش طبی به گونه ای می باشد  که از بروز این اختلالات جلوگیری می گردد ،کفش طبی استاندارد به شما تضمین می دهد که گردش خون در پایتان به راحتی صورت گرفته و هیچگونه آسیب سلولی  که ناشی از کفش مناسب است، رخ نخواهد داد.
 

سیاتیک و پیاده روی

 
همانطور که در بالا نیز به آن اشاره شد را درملن سیاتیک تنها استراجت نیست، لذا توصیه می شود  افرادی که از درد عصب سیاتیک رنج میبرند ،جهت کاهش و بهبود درد، زمانی را در طول روز به پیاده روی با کفش مناسب طبی بر روی سطوح هموار اختصاص بدهند،
 
 
*** شما کاربران گرامی می توانید جهت مراجعه حضوری به فروشگاه کفش طبی و گرفتن مشاورات لازم درباره کفش و صندل طبی مناسب و استاندارد ،به لینک تماس با ما مراجعه نمایید .
همچنین می توانید از طریق پیج اینستاگرام شوزطبی با ما در ارتباط باشید.***
 
مطالب مرتبط:
Tags: , , , , ,